یک مسئول در وزارت آموزش و پرورش خبر داد

فعالیت بیش از ۱۷ هزار مشاور در مدارس کشور

    کد خبر :82952

معاون مشاوره اداره‌کل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش گفت: بیش از ۱۷ هزار مشاور متخصص در مدارس کشور فعالیت می‌کنند.

به گزارش ایسنا، محمد مصطفوی در حاشیه اردوی آموزشی همیاران مشاور در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در حال حاضر 17 هزار و 600 مشاور متخصص در مدارس کشور مشغول به فعالیت هستند و این مشاوره‌ها در مقطع دوره اول متوسطه ارائه می‌شود.

وی ادامه داد: هسته‌های مشاوره در کشور فعال هستند و از مجموع مشاوران 1200 نفر در این هسته‌ها فعالیت دارند و در برخی از استان‌ها که مازاد مشاور در دوره اول متوسطه حضور داشتند به سایر مقاطع سرریز می‌شوند که این افراد در دوره‌های ابتدایی و دوره دوم متوسطه حضور می‌یابند.

مصطفوی افزود: برای ارائه خدمات مشاوره‌ای در همه مدارس نیازمند حداقل 32 هزار مشاور در مدارس هستیم که مشاوران در مدارس با 50 درصد ظرفیت فعالیت می‌کنند.

معاون مشاوره اداره‌ کل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی انجام شده تا بتوان جذب مشاور در مدارس را داشته باشیم، بیان کرد: این موضوع منوط به تامین مجوزهای لازم است و در حال حاضر 40 هزار همیار مشاور در کشور فعالیت دارند که این افراد به صورت عضو در حال فعالیت بوده و این طرح در راستای استفاده از توان خود دانش‌آموزان برای کمک به هم‌سالان اجرایی می‌شود.

مصطفوی خاطرنشان کرد: طرح همیاران مشاور یک برنامه جهانی است و این برنامه از سال 1374 در ایران آغاز شده، ولی در میانه راه با وقفه مواجه بوده است ولی در حال حاضر چهار سال است که طرح همیار مشاور در کشور اجرا می‌شود و گزارش‌های دریافتی از استان‌ها به صورت مکتوب و شفاهی عملکرد خوبی از فعالیت این طرح دارد.

وی تصریح کرد: از مزایای این طرح آن است که افراد راحت‌تر با هم‌سالان خود ارتباط برقرار می‌کنند، البته کار این افراد ایجاد نشاط و شادابی در مدرسه است. لازم به ذکر است که این افراد موظف به ارجاع و معرفی افراد نیازمند مشاوره در مدارس هستند و این افراد یاری‌گر مشاوران در مدارس هستند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید