وزیر ارشاد: این انقلاب متعلق به شهداست

    کد خبر :82888

وزیر ارشاد گفت:هیچ‌کس نباید نظام و انقلاب را به نام خودش مصادره کند. این انقلاب متعلق به شهداست ولاغیر.

صالحی امیری در مراسم تکریم ایثار با اشاره به شهید محسن حججی گفت: امروز قصد سخنرانی ندارم و فقط به قصد تکریم و تعظیم مقابل آزادگان آمده ام. ذهنم مشغول بود که چه فلسفه ای است عاشورا همیشه تداوم دارد و از کربلا تا شام همیشه حادثه خیز بوده است و نمی دانم که چه سری است که هم در کربلا و هم در شام شهیدمان سربریده شود. حتما حکمتی است که ما از آن بی خبریم.

وی افزود: جوانان ما باید بدانند که اگر این سرزمین امروز حیات و ما کرامت داریم از این شهداست و لاغیر. و ایثارگران و آزادگان هم از تبار شهدا هستند. باید بدانیم همه اینها در یک خانواده جا دارند.

وزیر ارشاد در ادامه گفت: اگر نتوانستیم حق شما خانواده های شهدا و ایثارگران را ادا کنیم بدانید بین من و خدا این باور هست که وجود شما باعث تداوم حیات نظام است. چه در طول تاریخ و چه امروز همیشه انسان ها یا حسینی اند یا یزیدی، ما از خدا می خواهیم همیشه در صف حسینیان باشیم.

صالحی امیری در بخش دیگری از سخنانش گفت: اگر درخت با آب آبیاری می شود انقلاب و نظام هم با خون شهدا آبیاری می شود، هیچ‌کس نباید نظام و انقلاب را به نام خودش مصادره کند. این انقلاب متعلق به شهداست ولاغیر.

وی با اشاره به شخصیت زنده یاد ابوترابی گفت: من درگذشت این آزاده را شهادت؛ و ابوترابی را نه شخص، که یک فرهنگ و گفتمان می دانم. تجلیل از آزادگان هم تجلیل از شخص نیست، بلکه تکریم مرام آزادگی است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان سخنانش گفت: شهید حججی با شهادتش نشان داد که انقلاب به سادگی به دست نیامده و تداومش هم به راحتی امکانپذیر نیست.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید