کمپانی تولید کننده «پرنده های خشمگین» سهامش را عرضه می کند

    کد خبر :82868

کمپانی روویو انترتینمنت می‌خواهد از ماه آینده سهامش را به صورت عمومی عرضه کند که می‌تواند چیزی حدود ۲ میلیارد دلار درآمدزایی داشته باشد.

به گزارش بازتاب  به نقل از بلومبرگ، به گفته افراد آگاه، کمپانی روویو انترتینمنت می‌خواهد از ماه آینده سهامش را به صورت عمومی عرضه کند که می‌تواند برای این سازنده بازی‌های موبایلی و یک فیلم سینمایی «پرنده‌های خشمگین» چیزی حدود ۲ میلیارد دلار درآمدزایی کند.

منابع آگاه می‌گویند این کمپانی می‌تواند چیزی حدود ۴۰۰ میلیون دلار از ارایه سهامش در بازار محلی به دست بیاورد. این منابع که به دلیل عمومی نشدن جزییات خواسته‌اند نام‌شان فاش نشود، می‌گویند هنوز تصمیم نهایی در این مورد گرفته نشده و کمپانی ممکن است بخواهد کمی بیشتر اخبارش را خصوصی نگه دارد.

ارایه عمومی سهام روویو می‌تواند معیاری برای ذائقه سرمایه گذاران برای نرم‌افزارهای سرگرمی باشد. این در حالی است که با استناد به داده‌های جمع آوری شده توسط بلومبرگ، سهام این گروه چیزی حدود ۱۸ درصد افول داشته است.

دلیل این افول هم این است که بازی‌سازان موبایل معمولا نمی‌توانند دوباره موفقیت ابتدایی به دست آمده از بلاکباسترهای بزرگ را بازسازی کنند. کینگ دیجیتال انترتینمنت که خالق بازی «کندی کراش» است، در سال ۲۰۱۵ در میان کاهش سودهایش، با قیمتی به ارزش ۲۰ درصد پایین‌تر از قیمت‌های قبلی سهام عمومی خود را فروخت. علاوه بر این، نت ماربل گیمز که سازنده بازی‌های موبایل «عصر حجر» است و در هفت سال گذشته بالاترین ارزش سهام عمومی کره جنوبی را داشته، از وقتی که سهامش از ماه مه تا به حال در تبادل بوده اند، شاهد ۱۷ درصد کاهش ارزش بوده است.

رشد احیاشده

با استناد به فهرست میلیاردرهای بلومبرگ، ارزش گذاری ۲ میلیاردی سهام روویو می تواند ۱.۴ میلیارد دلار به ثروت کلی رییس هیات مدیره آن کاژ هِد اضافه کند. این کمپانی توسط برادرزاده او نیکلاس هِد تاسیس شد و بعد از اینکه او حدود یک میلیون یورو (۱.۲ میلیون دلار) بیش از یک دهه پیش در آن سرمایه گذاری کرد، حالا صاحب ۶۹ درصد سهام آن است.

سودهای به دست آمده از عرضه اولیه سهام این کمپانی همچنین می‌تواند به تامین سرمایه فیلم «پرنده های خشمگین ۲» کمک کند که قرار است سال ۲۰۱۹ اکران شود. نخستین فیلم این کمپانی در این فرنچایز که سال گذشته اکران شد، حدود ۳۵۰ میلیون دلار در باکس آفیس جهانی فروخت. روویو در عین حال می‌خواهد تقاضای بازی‌های موبایلی مثل «خلیج نبرد» و نسخه‌های جدیدتر «پرنده‌های خشمگین» را بالا ببرد.

روویو که در شهر اسپو در فنلاند واقع شده، برای سال ۲۰۱۶ گزارش رشد سود ۳۴ درصدی را داد که حدود ۱۹۰.۳ میلیون یورو می‌شد و اعلام کرد که درآمدهای پیش از سود و مالیاتش ۱۷.۵ میلیون یورو بوده و این در حالی است که این ارقام برای سال پیش از آن منفی بود. این کمپانی هم مثل بسیاری از بازی سازان دیگر دنبال منبع رشدی جدید بوده است.

این کمپانی در ماه مارس بخشی از تجارتش را به کمپانی کایکن انترتینمنت فروخت که استارت آپی است که توسط مایکل هد مدیر عامل پیشین و دیگر کارکشته‌های این کمپانی اداره می شود. این فروش که شامل استودیوی انیمیشن تلویزیونی روویو، تجارت نشر کتاب آن و چند محتوای غیر از «پرنده‌های خشمگین» می شد، بخشی از سازمان دهی دوباره تجارت انیمیشن این کمپانی است که با هدف احیای رشد صورت گرفته است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید