امتحان تعیین رشته تحصیلی شهریور برگزار می‌شود

    کد خبر :82860

مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش‌وپرورش گفت: دانش‌آموزانی که متقاضی شرکت در امتحان تعیین رشته تحصیلی هستند باید به کمیته هدایت تحصیلی مناطق آموزش‌وپرورش مراجعه و فرم درخواست مربوطه را تکمیل کنند، این امتحان شهریور ماه برگزار می‌شود.

مسعود شکوهی در گفت‌وگو با تسنیم در رابطه با امتحان تعیین رشته تحصیلی اظهار کرد:‌ دانش‌آموزانی که متقاضی ورود به رشته‌های زیرمجموعه شاخه نظری هستند اما موفق به کسب حدنصاب نمره نشده‌اند می‌توانند در امتحان تعیین رشته که شهریور ماه برگزار می‌شود،‌حضور یابند.

وی افزود: دانش‌آموزانی که متقاضی شرکت در امتحان تعیین رشته تحصیلی هستند باید به کمیته هدایت تحصیلی مناطق آموزش‌وپرورش منطقه زندگی خود مراجعه و فرم درخواست مربوطه را تکمیل کنند، این امتحان شهریور ماه برگزار می‌شود و در صورت حدنصاب نمره لازم، دانش‌آموزان می‌توانند در رشته مورد تقاضای خود ثبت‌نام کنند.

مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به اینکه برگزاری آزمون تعیین رشته تحصیلی بر عهده مناطق آموزش‌وپرورش است، گفت: برای ورود به رشته تجربی، دانش‌آموز باید در درس علوم حداقل نمره 14 و در درس ریاضی حداقل نمره 13 و در رشته ریاضی باید در درس ریاضی حداقل نمره 14 و در علوم حداقل نمره 13 دریافت کند.

وی ادامه داد: همچنین برای رشته علوم انسانی نیز دانش‌آموزان باید در دروس ادبیات فارسی، مطالعات اجتماعی و عربی حداقل نمرات14، 13 و 12 را کسب کند.

شکوهی با اشاره به اینکه دانش آموزان براساس نمرات نوبت دوم پایه‌های هفتم، هشتم و نهم، درهر منطقه رتبه‌بندی شدند، عنوان کرد: عملکرد هر دانش آموز در مقایسه با دیگر دانش‌آموزان هر منطقه ارزیابی شد و با توجه به ظرفیت‌های هر منطقه آنها به گرو‌های الف،ب، ج و د تقسیم شدند که اولویت ثبت‌نام در هر رشته با گروه الف است.

وی تصریح کرد: امسال براساس حداکثر ظرفیت در هر منطقه و با هماهنگی مناطق آموزش و پرورش ظرفیت‌ها را به تصویب شورای هدایت تحصیلی رساندیم و تمام مناطق حداکثر ظرفیت‌ها را براساس تقاضا ایجاد کردند ضمن اینکه امسال با آمادگی بهتر و کسب تجربه از سال گذشته کار هدایت تحصیلی انجام شد و با مشکل خاص و حادی مواجه نبودیم.

مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به اینکه هر منطقه با توجه به تعداد دانش‌آموزان به مدت 10 روز برای ثبت‌نام هر گروه فرصت داشت، افزود: برای دانش‌آموزانی نیز که حدنصاب نمره را نیاورده‌اند با برگزاری امتحان تعیین رشته در شهریور ماه کار ثبت‌نام را خواهیم داشت.

شکوهی بیان کرد: امسال عملکرد تحصیلی را از بررسی‌های مشاوره‌ای جدا کردیم و اگر دانش‌آموزی بررسی‌های مشاوره‌ای را نمی‌پذیرفت براساس عملکرد تحصیلی در پایه‌های هفتم، هشتم و نهم رتبه‌بندی شده و می‌توانست به ترتیب اولویت برای ثبت‌نام اقدام کند.

وی با اشاره به اینکه در رشته تجربی درخواست دانش‌آموزان زیاد است، افزود: در رشته تجربی برای ثبت‌نام دانش‌آموزان محدودیت‌هایی داریم چرا که حجم درخواست برای ورود به این رشته بالاست.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید