چگونگی تقلب در کره کاکائوها

    کد خبر :82850

یک مسئول سازمان غذا و دارو با اشاره به یکی از انواع تقلب در مواد غذایی که مخلوط‌کردن مواد تقلبی با مواد غذایی است, تقلب در افزودن روغن‌های جانشین کره کاکائو به‌جای کره کاکائو را تشریح کرد.

به گزارش  تسنیم، سمیره صباح ــ معاون اداره کل نظارت بر فرآورده‌های غذایی سازمان غذا و دارو با بیان اینکه تقلبات در مواد غذایی به‌شکل‌های مختلف صورت می‌پذیرد؛ یکی از مهمترین آنها را مخلوط کردن مواد تقلبی با مواد غذایی به‌قصد سوءاستفاده عنوان کرد.

وی همچنین با اشاره به تقلب در افزودن روغن‌های جانشین کره کاکائو به‌جای کره کاکائو با دیگر روغن‌های گیاهی گفت: هدف از این تقلب کسب سود بیشتر است چرا که به‌دلیل قیمت بالای کره کاکائو، در صورت استفاده از ماده اصلی حاشیه سود کاهش می‌یابد.

وی تصریح کرد: وجود مشکلاتی مثل فروش چربی‌های با کیفیت پایین و نیز امکان بازیابی چربی از مواد زائدی چون پوسته کاکائو ممکن است تولید کنندگان را نسبت به تقلب این ماده ترغیب کند کما اینکه انجام فرآیندهای مختلفی نظیر بوگیری، تصفیه و جزء به جزء سازی می‌تواند موجب تغییر در ترکیب این چربی شود.

این مقام مسئول در اداره کل نظارت بر فرآورده‌های غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو با تأکید بر ضرورت ابداع و استفاده از روش‌های قابل اعتماد و صحت بالا برای شناسایی سایر روغن‌ها و چربی‌ها با توجه به مصرف بالای کره کاکائو در صنایع غذایی کشور، یکی از مهمترین روش‌های شناسایی این نوع تقلب را تعیین یک نوع چربی به‌نام تری‌اسیل گلیسرید برشمرد.

صباح در پایان از مردم خواست برای اطمینان از اصالت فرآورده‌های غذایی پروانه بهداشتی و نشان سازمان غذا و دارو را در آن مورد توجه قرار دهند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید