جزییات فستیوال «شب های موسیقی» اعلام شد

    کد خبر :82844

خانه هنرمندان ایران با مشارکت بخش خصوصی میزبان نخستین فستیوال «شب های موسیقی» در تالار استاد جلیل شهناز این مجموعه می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، کامران همت پور مدیر موسسه فرهنگی و هنری «آوای حنانه» و مدیر برگزاری فستیوال ««شب های موسیقی»» در نشست رسانه ای که روز چهارشنبه ۲۵ مردادماه به بهانه برگزاری این رویداد موسیقایی در تالار استاد امیرخانی خانه هنرمندان ایران برگزار شد، درباره جزییات این رویداد توضیح داد: از ابتدا قرار بود این فستیوال با همکاری دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شود اما از آنجایی که کنسرت های زیر هزار نفر به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران واگذار شده ما سعی کردیم تا این بار با همکاری خانه هنرمندان ایران نسبت به اولین دوره فستیوال اقدام کنیم که خوشبختانه با موافقت آقای رجبی معمار مدیرعامل این مجموعه کارها انجام گرفت و کار به جایی رسید که ما از روز سوم شهریورماه میزبان علاقمندان به موسیقی در گونه های مختلف خواهیم بود.

وی ادامه داد: ما برای اجرای ۱۲ گروه در فستیوال «شب های موسیقی» برنامه ریزی کرده بودیم اما چون جابجایی مدیریتی در اداره اماکن نیروی انتظامی انجام گرفته بوده پروسه صدور مجوز و هماهنگی های انتظامی مقداری به طول انجامید و ما ناچار شدیم که در این دوره فقط میزبان پنج گروه موسیقایی باشیم که از سلیقه ها و تنوعات جالب توجهی برخوردارند.

متاسفانه همه چیز موسیقی ایران در اختیار موسیقی پاپ است و من بسیار متاسفم که بگویم طی سال های اخیر کمتر خبرنگار یا منتقدی را دیدم که کنسرت های ما را پوشش دهد.
همت پور عنوان کرد: طبق برنامه ریزی های انجام گرفته ما بعد از ماه های محرم و صفر نیز این برنامه ها را ادامه خواهیم داد و فکر می کنم با توجه به محدود شدن اجراهای موسیقی به جشنواره ها، برگزاری چنین رویدادی می تواند در معرفی هر چه بهتر موسیقی های ارزشمند به مخاطبان ثمربخش باشد. به هر ترتیب در این دوره طبق برنامه ریزی های انجام گرفته گروه «چریکه» روز سوم شهریورماه، «گروه زروان» روز هشتم شهریورماه، گروه «حافظ» روزهای ۱۰ و ۱۳ شهریورماه، گروه «بی حصار» روزهای۱۲ و ۲۲ شهریورماه و گروه «واله» روز ۲۴ شهریورماه به اجرای برنامه می پردازند.

سلمان حسینی سرپرست گروه موسیقی «چریکه» در این نشست رسانه ای ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این فستیوال گفت: امیدوارم چنین رویدادهایی فقط در تالارها و شهرهایی که دارای امکانات خوب هستند اجرا نشده و شاهد برگزاری این فستیوال در شهرهای محروم نیز باشیم.

وی ضمن معرفی گروه «چریکه» ادامه داد: رپرتوآری که در کنسرت اجرا می شود در دو بخش انجام خواهد گرفت که بخش اول به اجرای موسیقی تنبور و بخش دوم به اجرای موسیقی دستگاهی ایران اختصاص خواهد یافت.

بیک محمدی نماینده گروه موسیقی «زروان» در این نشست توضیح داد: آنچه که گروه زروان در کنسرت پیش روی خود به مخاطبان عرضه خواهد کرد، مجموعه قطعاتی از موسیقی فلامنکو با هنرمندی محمدعلی قلیچ است که در این رپورتار آثار بزرگان گیتار فلامنکو و بعد آثار آقای قلیچ اجرا می شود.

امینی نماینده گروه موسیقی حافظ هم در توضیح اجرای این گروه موسیقایی در فستیوال «شب های موسیقی» بیان کرد: گروه «حافظ» یک گروه باسابقه ۲۵ ساله است که طی سال های اخیر فعالیت های مستمری را در عرصه موسیقی انجام داده است. به همین منظور ما قصد داریم در کنسرت پیش رو نیز اجراهایی را روی صحنه ببریم که بتواند مورد توجه علاقمندان موسیقی قرار گیرد.

وی ادامه داد: اجرای آثاری از حضرت حافظ به خوانندگی دکتر مظلوم از شاگردان استاد حسین عمومی با قطعات متشکل از موسیقی های نیم پرده ای از جمله برنامه هایی است که ما در این کنسرت برای مخاطبان اجرا خواهیم کرد. این در حالی است که گروه حافظ روزهای ۱۷ و ۱۸ شهریورماه نیز در تالار اندیشه حوزه هنری کنسرت دیگری رابرگزار می کند.

مهرداد یکتا نماینده گروه «بی حصار» هم در این نشست خبری عنوان کرد: گروه بی حصار با هنرمندی مزدا انصاری، نگین سریر، نیلوفر ابراهیمی و بنده به عنوان خواننده در کنسرت پیش رو قطعاتی از موسیقی های قدیمی ایران به آهنگسازی همایون خرم، مجید وفادار، مهدی خالدی، انوشیروان روحانی، محمد سریر و عماد رام را طی دو روز اجرا می کنند.

حیدر کاکی مدرس و نوازنده شناخته شده موسیقی ایرانی نیز با اشاره به کنسرت «گروه واله» در قالب فستیوال «شب های موسیقی» گفت: من ترجیح می دهم پیرامون برنامه ای که قرار است در کنسرت پیش رو اجرا شود تا روز اجرا توضیحی را ارائه ندهم، فقط از شما دوستان رسانه ای خواهش می کنم تا توجه بیشتری به موسیقی های مهجور ایرانی که نیاز شدیدی به حمایت رسانه ای دارند معطوف کنید. متاسفانه همه چیز موسیقی ایران در اختیار موسیقی پاپ است و من بسیار متاسفم که بگویم طی سال های اخیر کمتر خبرنگار یا منتقدی را دیدم که کنسرت های ما را پوشش دهد. بنابراین ترجیح می دهم در این نشست به این موضوع اشاره کنم که امیدوارم روند خوبی را بعد از شاهد باشم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید