یک سنجاقک ۱۰۰ میلیون ساله به نام «دیوید اتنبرو» شد

    کد خبر :82825

دیوید اتنبرو محقق و مجری برنامه‌های حیات وحش با نامگذاری یک حشره صد میلیون ساله به نامش، تجلیل شد.

به گزارش  بازتاب به نقل از خبرگزاری فرانسه، امروز چهارشنبه دانشمندان یک سنجاقک نیم میلیون ساله را به نام مجری و طبیعت‌شناس کهنه‌کار بریتانیایی خواندند.

این سنجاقک در ایالت کاشین میانمار یافت شده و از دوره کرتاسوس میانی و زمانی که هنوز دایناسورها بر زمین سلطه داشتند، به جای مانده است.

محققان با صدور بیانیه‌ای اعلام کردند به پاس تلاش و علاقه یک عمر این شخصیت تلویزیونی و برای گرامیداشت نودمین سال تولد وی تصمیم گرفتند این کار را انجام دهند.

ادموند یارزمبوسکی دانشمند موزه تاریخ طبیعی لندن گفت: این گونه حشره کهربایی بسیار نادر است. از آنجا که سر دیوید نه تنها به موضوع کهربا علاقه دارد بلکه رییس جامعه سنجافک‌های بریتانیا نیز هست، تصمیم به انجام این کار گرفتیم.

این فسیل که در کهربا جا گرفته و در طی میلیون‌ها سال به صورت فسیل درآمده است به گفته دانشمندان به خوبی باقی مانده و بال‌های کاملی دارد.

اتنبرو که سال ۱۹۸۵ به مقام سِر نایل شده، در طول ۶ دهه گذشته در سراسر جهان به سفر پرداخته و گزارش‌هایی از جهان شگفت‌انگیز حیوانات تهیه کرده است.

مجموعه «زندگی روی زمین» که به همت وی تهیه شده توسط بیش از نیم میلیارد نفر تماشا شده است. در سال‌های اخیر وی یکی از فعالان تغییرات آب و هوایی زمین بوده است.

سر دیوید اتنبرو که از گزارش دهندگان واقعه فرود انسان بر کره ماه بود، ۶۴ سال به عنوان یک مستندساز فعالیت کرد و الگوی فیلمسازی مستند در سراسر جهان است.

وی تنها فردی است که موفق به دریافت جایزه بفتا هم در فیلم‌های سیاه و سفید، هم رنگی و هم سه بعدی در زمینه مستند حیات وحش شده است.  این مستندساز به عنوان گنجینه ملی بریتانیا شناخته می‌شود و در سال ۲۰۰۲ یکی از ۱۰۰ چهره برتر انگلستان خوانده شد.

وی قرار است «سیاره آبی ۲» را تا اواخر امسال برای بی‌بی‌سی روی آنتن ببرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید