حمل قرآن از ایران به عربستان«ممنوع» نیست

    کد خبر :82790

برخی متعصبان و مخالفان مکتب اهل البیت (ع) برای مخدوش جلوه دادن شیعیان، تهمت‌ها و افتراهای زیادی به دیدگاه و نظرات شیعیان درباره آموزه‌های اسلامی دین در برخی رسانه‌های تصویری و مکتوب وارد می‌کنند. از این‌رو برای رفع این‌گونه شبهات و و آشکار ساختن حقایق، ضرورت دارد که مسائل از زوایای مختلف مورد بحث و بررسی قرار گیرد. از جمله افتراها، این ادعای بی‌اساس است که شیعیان دو قرآن دارند، قرآن ظاهر و قرآن خاص و مکتوم! گاهی می‌بینیم بر اساس همین نظریه نادرست دولت عربستان در مناسک حج از حمل قرآن به کشورش به بهانه تحریف شدن ممانعت می‌کند.

به گزارش ایسنا، بی‌تردید مسلمانان با همه اختلاف‌هایی که در فقه و عقاید دارند، در یک چیز باهم متحدند و آن کتاب الهی موجود میان آنان یعنی قرآن است که بدون کوچک‌ترین تفاوت در کمی و زیادی، به عنوان اولین منبع تشریع و قانون دارای جایگاه بالا و اعتبار است و هیچ تفاوتی ندارد که این مصحف شریف در کجای جهان اسلام و توسط کدام فرقه و گروه اسلامی به چاپ رسیده باشد، همگی از یک اعتبار برخوردارند؛ زیرا قرآن خود فرموده است: (إِنَّا نَحْنُ نَزَّلْنَا الذِّکْرَ وَ إِنَّا لَهُ لَحافِظُونَ)؛ «ما این قرآن را که مایه تذکر است نازل کردیم، و ما به طور قطع آن را حفظ خواهیم کرد». (حجر: ۹)

چنان نیست که قرآن عظیم‌الشان بدون پشتوانه باشد و هرکس به خود اجازه دهد از خود قرآنی بسازد یا از آن بکاهد یا چیزی بر آن بیفزاید. این چراغی است که خداوند تبارک و تعالی آن را برافروخته و هرگز غروب و افول نخواهد داشت. این حقیقتی انکارناپذیر و مورد تایید همه مسلمانان است.

در همین راستا حجت‌السلام والمسلمین موسوی شاهرودی – عضو کمیته پژوهشکده حج – در گفت‌وگو با ایسنا درباره ممنوعیت حمل قرآن از ایران به عربستان به بهانه تحریف شدن آن که گاهی از سوی برخی از افراد مطرح می‌شود اظهار کرد: چنین چیزی به طور کلی مطرح نیست و آنها در لیست خود برخی از کتاب‌ها را ممنوع کرده بودند، اما قرآن به هیچ‌وجه جزو لیست‌های ممنوعه آنها نبوده است.

وی ادامه داد: گاهی شاید برخی از سربازان و افراد نادان و جاهل آنها در رابطه با بردن قرآن حجاج ما به عربستان مشکلاتی ایجاد کرده باشند، اما در کل این ممنوعیت از سوی دولت عربستان وجود ندارد چراکه همه معتقدیم قرآن یکی است.

بنابراین هیچ تردیدی وجود ندارد که ادعای وهابیونِ مغرض مبنی بر اینکه شیعه دو قرآن دارد، ادعای بی‌اساس و تهمت ناروایی بیش نیست و کاملاً روشن و آشکار است که شیعه جز قرآن موجود که در دست همه مسلمانان است، قرآن دیگری در مسجدها، خانه‌ها و هیچ زاویه‌ای از زوایای زندگی خود ندارد. شیعه اگر قرآن خاص دیگری می‌داشت، یقیناً تا کنون بویژه در شرایط خاص امروز که کوچک‌ترین چیزی از دیدها پنهان نمی‌ماند، تاکنون آن را به دست می‌آوردند و مطرح می‌کردند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید