شبکه ایران کالا به‌زودی رسما افتتاح می‌شود

    کد خبر :82770

معاون امور استان‌های صداوسیما از راه‌اندازی رسمی شبکه ایران کالا با هدف حمایت از تولید و اشتغال داخلی و رونق کسب و کار خبر داد.

به گزارش بازتاب به نقل از روابط عمومی صداوسیما، همزمان با سفر معاون امور استان‌های رسانه ملی به سمنان، از ۴۰ طرح فنی، عمرانی و رسانه‌ای در صداوسیمای مرکز سمنان بهره‌برداری شد.

معاون امور استان‌های رسانه ملی در آیین ٢۴ ساعته شدن شبکه استانی و افتتاح ۴٠ پروژه فنی صدا و سیمای استان سمنان، همکاری و همراهی با دولت دوازدهم و شوراهای اسلامی جدید را از سیاست‌های رسانه ملی بیان کرد و گفت: در کنار انعکاس دستاوردها و برنامه‌های دولت از شبکه‌های سراسری و استانی، خواسته‌ها و افکار عمومی نیز به طور منصفانه از این رسانه به مسؤولان منتقل می‌شود.

دکتر دارابی افزود: شبکه ایران کالا با هدف حمایت از تولید و اشتغال داخلی و رونق کسب و کار به‌زودی به طور رسمی راه‌اندازی می‌شود.

وی اظهار کرد: این شبکه برای حمایت از اقتصاد ملی بخصوص صاحبان سرمایه‌های خرد راه‌اندازی شده و در بخش‌های زیادی به طور رایگان تولیدات داخلی را معرفی می‌کند.

دکتر دارابی همچنین از تشکیل ستاد ویژه چهل سالگی انقلاب برای انعکاس دستاوردهای نظام در رسانه ملی خبر داد و گفت: از فجر 96 تا فجر97 ویژه برنامه های گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی شامل مستند ، نمایش و فیلم و سریال در شبکه های سراسری و استانی تولید و در این مدت پخش میشود.
معاون سازمان صدا وسیما از تدوین نهایی برنامه پنج ساله رسانه ملی بنا بر فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی خبرداد و افزود : رئیس سازمان صدا وسیما به زودی این برنامه را به معظم له تقدیم میکند .
دکتر دارابی همکاری و همراهی با دولت دوازدهم و شوراهای اسلامی جدید را از سیاست های رسانه ملی بیان و خاطرنشان کرد : درکنار انعکاس دستاوردها و برنامه های دولت از شبکه های سراسری و استانی ،خواسته ها و افکار عمومی نیز بطور منصفانه از این رسانه به مسئولان منتقل میشود .
وی با بیان اینکه نقد به معنای سیاه نمایی نیست و هرگونه مچ گیری در صدا و سیما ممنوع است گفت :نقد در رسانه ملی با هدف اصلاح امور و کمک برای رفع عیوب است و از هرگونه نقد منصفانه حمایت میشود .

این طرح‌ها که با هدف افزایش پوشش دیجیتال در مناطق مختلف استان و افزایش کیفیت انتقال صدا و تصویر اجرا شده است و چهارشنبه (بیست و پنجم مرداد) با حضور دکتر علی دارابی معاون امور استان های رسانه ملی و دکتر محمدرضا خباز استاندار سمنان در صدا و سیمای مرکز سمنان افتتاح شدند.

مدیر کل مرکز سمنان گفت: پوشش تلویزیونی دیجیتال TS۳ شهرستان‌های سمنان، دامغان، گرمسار و پوشش تلویزیون شهری و روستایی شبکه‌های دیجیتال DVB-T در ۱۱ ایستگاه استان، بازسازی تاسیسات سه ایستگاه پرقدرت تلویزیونی و شش ایستگاه متوسط در سطح استان، بازسازی استودیوی پخش رادیو و نودال دیجیتال مرکز و راه اندازی سرورها و استوریج‌های صدا و سیمای مرکز سمنان از مهمترین طرح‌هایی است که با حضور معاون صداوسیما و استاندار سمنان به بهره‌برداری رسید.

محمد منتظر حجت هزینه اجرای این طرح‌ها را بالغ بر ۵۴ میلیارد ریال اعلام و تصریح کرد: ۴۰ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال از این اعتبار از محل منابع ملی و مابقی از محل منابع استانی تامین شده است.

به گفته مدیرکل مرکز، با بهره‌برداری از این طرح‌ها علاوه بر افزایش کیفیت تولید و پخش صدا و تصویر، پوشش دیجیتال برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی در استان سمنان به ۸۷ درصد پوشش جمعیتی می‌رسد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید