با ورود هلال احمر به عرصه محیط زیست عنوان شد

گسترش خدمات دیالیز و شیمی‌درمانی در مناطق محروم

    کد خبر :82734

تیم‎های بهداشت و درمان هلال احمر در راستای اجرای برنامه ۵ ساله هلال احمر، در تمام استان‌ها بر اساس نیاز مردم حضور خواهند یافت. همچنین حضور در عرصه حفظ محیط زیست و منابع طبیعی به عنوان محورهای اصلی برنامه‌ هلال احمر خواهد بود.

افشین علیخانی در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری تسنیم، با اشاره به اینکه دو دیدگاه راهبردی در حوزه بهداشت و درمان داخل کشور وجود دارد، اظهار کرد: ارائه خدمات درمانی به آسیب پذیرترین اقشار و ارائه خدمات پیشگیرانه در حوزه بیماری‌های واگیردار و غیر واگیر و همچنین حضور در عرصه حفظ محیط زیست و منابع طبیعی به عنوان محورهای اصلی برنامه‌های جمعیت هلال احمر در حوزه بهداشت و درمان است.

مدیرکل بهداشت و درمان جمعیت هلال احمر در ادامه با تاکید بر اجرای طرح امکان سنجی، عنوان کرد: این طرح برای سازماندهی و ایجاد انسجام در ارائه خدمات اجرا شد که در آن مبنای فعالیت در حوزه بهداشت و درمان؛ فضاهای فیزیکی موجود در جمعیت هلال احمر برای ارائه خدمات سلامت است تا ضمن شناسایی نیازهای استان‌‌ها از طریق دانشگاه‌های علوم پزشکی، قابلیت اجرای هر یک از خدمات در این فضاهای فیزیکی بررسی شود.

علیخانی با بیان این مطلب که سه اولویت کلان، شامل خدمات دیالیز بیماران کلیوی، بخش‎‌های کموتراپی (شیمی درمانی) و خدمات تخصصی در مناطق محروم است، عنوان کرد: خدمات تخصصی غالباً و به‌صورت خاص در مناطق محروم اجرا می‌شود و بر اساس نیاز استان‌ها خدمات توانبخشی نیز در برخی استان‌ها ارائه خواهد شد.

مدیرکل بهداشت و درمان جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: امیدواریم براساس برنامه 5ساله جمعیت هلال احمر بتوانیم در این راستا در تمامی فضاهای فیزیکی جمعیت که قابلیت ارائه خدمات درمانی دارد، حضور یابیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید