اعلام فراخوان دومین کنگره ملی «شعر شهدای منا و شهدای مدافع حرم»

    کد خبر :82726

فراخوان دومین کنگرۀ ملی شعر «شهدای منا و شهدای مدافع حرم» با اهدافی چون «زنده نگه داشتن یاد و خاطرۀ شهیدان مظلوم حادثۀ منا و شهیدان مدافع حرم» و «ترویج فرهنگ ایثار و شهادت» منتشر شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران پویا، اداره کل امور هنری بنیاد شهید و امور ایثارگران با هدف زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهیدان واقعه منا و مدافع حرم، از تمامی شاعران کشور برای ارسال اشعار خود با محوریت موضوع این شهیدان برای شرکت در کنگره ملی شعر «شهدای منا و شهدای مدافع حرم» دعوت کرد. زنده نگه داشتن یاد و خاطرۀ شهیدان مظلوم حادثۀ منا و شهیدان مدافع حرم در قالب تأثیرگذار شعر، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، تبیین ستم و تعدی ستمگران زمان از اهداف این کنگره است.

همه شاعران و هنرمندان کشور می‌توانند سروده‌هایشان را که حاصل مطالعه، تجربه‌ و خلاقیت و از پشتوانۀ فرهنگی اسلام و ایران برخوردار است، به دبیرخانه ارسال کنند. در دبیرخانه کنگره ملی «شعر شهدای منا و شهدای مدافع حرم» حق ویرایش اشعار را برای درج در مجموعه شعر کنگره و تولید سایر محصولات تبلیغی برای این کنگره محفوظ می‌دارد و حداکثر پنج سروده از هر شاعر می‌پذیرد.

داوران تعیین شده از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران سروده‌های ارسالی را ارزیابی می‌کنند و اشعار منتخب پس از تأیید نهایی داوران در قالب مجموعه آثار کنگره چاپ می‌شوند. همچنین، به منتخبان جشنواره هدایای نفیسی تعلق می‌گیرد.

شاعران باید اشعار خود را در صفحات A4 ودر نرم افزار Word با نوع قلمِ فارسی B lotus و اندازة آن 13 و با ذکر نام و نام خانوادگی، نسبت ایثارگری، استان، شهر محل سکونت، شمارۀ تلفن و نشانی الکترونیکی شاعر در صفحه اول، ارسال کنند.

با توجه به این که کنگره ملی شعر «شهدای منا و شهدای مدافع حرم» نیمه دوم شهریور 96 برگزار می شود، شاعران باید آثار خود را تا دهم شهریور به پست الکترونیکی C.p.isaar@gmail.com یا دبیرخانه کنگره به نشانی «تهران، خیابان آیت‌الله طالقانی، خیابان ملک‌الشعرا بهار، پلاک5، ساختمان شهید سلیمانی، معاونت فرهنگی آموزشی، بنیاد شهید و امور ایثارگران، طبقه دوم، اداره کل امورهنری» ارسال کنند و در صورت وجود ابهام با شماره 88305765تماس، یا با 88303760 مکاتبه کنند.

همچنین شرکت‌کنندگان باید برای دریافت فرم ثبت‌نام و اطلاعات تکمیلی به ww.isaar.ir ، www.navideisar.com و www.navideshahed.com مراجعه کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید