۷۰۰ مصوبه استانی برای پیشگیری از زمین‌خواری

    کد خبر :82629

مشاور حقوقی وزیر راه و شهرسازی از ۷۰۰ مصوبه استانی برای پیشگیری از زمین‌خواری خبر داد.

 حسین معصوم با اشاره به اعاده دادرسی 1330 پرونده در چهارچوب اعمال مقررات ماده 477 قانون آیین دادرسی کیفری و ماده 79 دیوان عدالت اداری اظهار کرد: تشکیل جلسات شوراهای حفظ حقوق بیت‌المال در استان‌ها سبب کاهش روند رو به افزایش تصرفات غیرقانونی اراضی دولتی شد. در عین‌حال این جلسات موجب شد تا رسیدگی‌های قضایی از وضعیت مطلوب‌تری برخوردار شوند و توجه دستگاه‌های متولی به مشکلات مبنایی و راهکارهای مناسب در جهت رفع آنها معطوف شد.

وی تصریح کرد: تحکیم تعاملات با دستگاه قضایی و اجماع تمامی دستگاه‌های اجرایی در اتخاذ تدابیر پیشگیرانه جهت مبارزه با پدیده شوم زمین‌خواری از آثار و نتایج مطلوب برگزاری جلسات شوراهای حفظ حقوق بیت‌المال استانی بوده است.

وی با اشاره به 700 مصوبه استانی برای پیشگیری از تصرف و تخریب اراضی دولتی و ملی و مبارزه با زمین‌خواری، افزود: کارگروه تخصصی وزارت راه‌و‌شهرسازی با هدف طرح و پیگیری حقوق عمومی در دستگاه‌های عضو و انجام امور کارشناسی حقوقی، فنی و رفع طولانی‌شدن رسیدگی به پرونده‌های مهم و کارگروه مشترک وزارت راه با دیوان عدالت اداری با موضوع انضباط شهری و با هدف بهبود کیفیت زندگی شهری و بررسی راهکارهای صیانت از حقوق عمومی با تکیه بر قدرت سازمان‌های مردم‌نهاد  و در نهایت شرکت در جلسات ستاد هماهنگی و مبارزه با مفاسد اقتصادی از جمله اقداماتی بود که انجام شد و در حال پیگیری است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید