ازدواج مترجم “اف بی آی” با یک داعشی آلمانی

  • سیاسی
  • سه شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ ۱۵:۳۴

شبکه خبری سی ان ان در گزارشی از ازدواج یک مامور رده بالای “اف بی آی” با یک تروریست داعشی آلمانی که تهدیدات تروریستی زیادی علیه اروپا را در کارنامه خود داشته است خبر داد.

به  گزارش بازتاب به نقل از هفته نامه “اشپیگل”، ” دانیل گرینه” مترجم “اف بی آی” آمریکا که از مجوزهای امنیتی بالایی در پلیس فدرال آمریکا برخوردار بوده در سال 2014 از کارفرمای خود در اف بی آی دستور می گیرد که ارتباطات  “دنیس کاسپرت” با نام مستعار “دسو داگ” ، یک تروریست داعشی آلمانی را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهد.

“دانیل گرینه”، متولد چکسلواکی سابق و بزرگ شده آلمان بوده و کاملا مسلط به زبان آلمانی بود. این زن 38 ساله در مدت زمان کوتاهی عاشق این خواننده رپ سابق آلمانی شده و به سوریه رفته و با وی ازدواج می کند.

  گرینه در ژوئن 2014 به مسئولش در اف بی آی به دروغ  گفت که برای ملاقات با خانواده‌اش،‌ به آلمان سفر می‌کند.

این عضو اف بی آی اما به آلمان نرفت و اول به کانادا و از آنجا به ترکیه رفت. او با کمک تروریستها خود را به سوریه رساند تا با کاسپرت دیدار کند.

پس از چند هفته اقامت در سوریه و ازدواج با تروریست آلمانی، او ایمیل‌هایی را به آمریکا فرستاد و گفت که «من آدم ضعیفی بودم. نمی دانستم باید چکار کنم و من افتضاح به بار آوردم.” وی بعد از یک ماه مجددا سوریه را ترک کرده و به آمریکا بازگشت اما درباره وضعیت وی گزارشی منتشر نشد. دانیل گرینه در آگوست 2014 دستگیر شد و به دلیل همکاری تنها به دو سال زندان محکوم شده و اکنون نیز آزاد شده است.

 خبرنگار سی ان ان در گزارشش درباره این عضو اف بی آی، گفته که برخلاف دیگر پرونده ها، موضوع بازداشت دانیل گرینه اصلا رسانه ای نشد و وزارت دادگستری آمریکا هم محرمانه آن را پیش برد و حتی پس از رسانه ای شدن این پرونده، این وزارتخانه باز هم سکوت در پیش گرفته است.

سرنوشت “دنیس کاسپرت” آلمانی همچنان مشخص نیست ، جندین بار خبرهایی از مرگ وی منتشر شد که اشتباه از آب درآمد. در آگوست گذشته نیز خبر از کشته شدن وی در حملات هوایی ائتلاف ضد داعش به رهبری آمریکا داده شد که بعدها از طرف پنتاگون رد شد.

به نوشته سی ان ان ظاهرا اف بی آی در بیانیه ای با توجه به این رسوایی به بار آمده اعلام کرد که اقداماتی برای کاهش آسیب پذیری های اطلاعاتی صورت گرفته که البته به جزئیات آن اشاره ای نشد.

 سی ان ان درباره بی اطلاعی پلیس فدرال آمریکا از سفر دروغین مامور خود گزارش داد: بنابر اسناد دادگاه هنوز مشخص نیست که چه زمان و چطور پلیس اف.بی.آی متوجه اقدام مامور خود شده، اما در آگوست 2014 و پنج هفته پس از رفتن وی به سوریه، مقامات اف.بی.ای بطور محرمانه حکم بازداشت وی را صادر کردند.

به گزارش سی ان ان این مسئله واقعه ای شرم آور برای پلیس آمریکا است. اف بی آی باید این سوال را از خود کند که چگونه زنی مانند دانیل گرین توانسته چنین شغلی با بالاترین سطح امنیتی را در اف بی آی دریافت کند.

این زن 38 ساله در سال 2014 از طرف اف بی آی مامور تحقیق درباره ” دنیس کاسپرت” که در سوریه با نام “ابو طلحه آلمانی” شناخته می شد و در ویدئوهای فراوانی اقدامات خشونت بار و تهدیدات تروریستی فراوانی را همچنین علیه اروپا به نمایش گذاشته بود شده بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید