درخواست سرمایه‌گذاری خارجی در ایران ۴میلیارد یورویی شد

    کد خبر :82450

رئیس انجمن سرمایه‌گذاری اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه از ابتدای امسال تا اواسط مرداد درخواست سرمایه‌گذاری خارجی به بیش از 4 میلیارد یورو رسیده است، گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال سرمایه‌گذاری خارجی به رقمی بیش از سال گذشته برسد.

حسین سلیمی رئیس انجمن سرمایه‌گذاری اتاق بازرگانی ایران، با اشاره به اینکه سال گذشته کل سرمایه‌گذاری مصوب 12 میلیارد یورو بود، گفت: از ابتدای امسال تا اواسط مردادماه سرمایه‌گذاری خارجی مصوب به بیش از 4 میلیارد یورو رسید. به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، رئیس انجمن سرمایه‌گذاری اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه درخواست‌های متعددی از کشورهای مختلف اروپایی و آسیایی برای سرمایه‌گذاری داشته‌ایم، افزود: در سال جاری تعدادی از این درخواست‌ها به اجرا رسیده است و عملیاتی شده است.

وی بیان داشت: یکی از مجوزهای صادره برای سرمایه‌گذاری خارجی مربوط به مشارکت دو شرکت اتریشی و آلمانی با یک شرکت‌ ایرانی برای تولید پنل‌های خورشیدی بوده است که در 3 یا 4 ماه آینده تولید آن به بازار می‌رسد.

سلیمی با بیان اینکه پنل‌های خورشیدی در چند کشور از قبیل آلمان، کانادا و چین ساخته می‌شود، گفت: ارزش کل پروژه یک میلیارد و 100 میلیون یورو است که 600 میلیون یورو آن توسط دو سرمایه‌گذاری اتریشی و آلمانی تأمین می‌شود.

رئیس انجمن سرمایه‌گذاری اتاق بازرگانی ایران بیان داشت: بخش قابل توجهی از درخواست‌های سرمایه‌گذاری مربوط به تولید انرژی خورشیدی که است در حال حاضر چند سرمایه‌گذار خارجی در این زمینه در حال فعالیت هسیتند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید