سند راهبردی امداد و نجات حیات وحش کشور تدوین می‌شود

    کد خبر :82440

مدیرکل دفتر حیات وحش و آبزیان آبهای داخلی سازمان حفاظت محیط زیست از تدوین سند امداد و نجات حیات وحش کشور به عنوان گامی در جهت نجات وکاهش تلفات گونه های جانوری در معرض تهدید خبر داد.

به گزارش مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی محیط زیست، مجید خرازیان مقدم با بیان این مطلب گفت: گونه های جانوری در حیات وحش همواره در معرض خطرات متعدد از جمله حوادث جاده ای، تله گذاری و بیماریهای ناشی از فعالیتهای غیرمجاز هستند و لذا موضوع ساماندهی امداد و نجات حیات وحش به عنوان یکی از برنامه های مهم دفتر حیات وحش و آبزیان آبهای داخلی طی سال گذشته پیشنهاد و پس از اخذ موافقت معاونت محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان مورد پیگیری قرار گرفت.

مدیر کل دفتر حیات وحش و آبزیان آبهای داخلی سازمان حفاظت محیط زیست کشور ضمن بیان این موضوع، از تشکیل کمیته امداد و نجات حیات وحش کشور متشکل از نمایندگان منتخب تعدادی از گروه های مردم نهاد فعال در زمینه امداد و نجات گونه های جانوری و برگزاری جلسات متعدد در این زمینه خبر داد.

وی افزود: قرارداد طرح تدوین سند راهبردی امداد و نجات حیات وحش کشور با نماینده منتخب سمن ها در تیرماه سالجاری منعقد شده و با شروع به کار رسمی کمیته امداد و نجات در سالجاری مقرر گردید انجام فعالیتهای آموزشی، جذب علاقمندان و تربیت آنها جهت امدادگری گونه های جانوری وحشی آسیب دیده تحت نظارت سازمان حفاظت محیط زیست و در قالب پایلوت در سه استان کشور انجام گیرد.

به گفته خرازیان مقدم، یکی از اهداف مهم تشکیل کمیته مذکور جلب مشارکت بخش مردمی در کنار بخش دولتی متولی امر حفاظت از حیات وحش بوده است تا ضمن بهره مندی از کلیه ظرفیتها، از همکاری گروه ها و سمن های فعال در زمینه امدادگری وحفاظت از حیات وحش نیز استفاده شود.

مدیر کل دفتر حیات وحش و آبزیان آبهای داخلی سازمان حفاظت محیط زیست خاطر نشان کرد: در داریم ضمن انجام اقدامات مورد نیاز در زمینه امداد و نجات حیات وحش کشور در استانهای منتخب و تدوین سند راهبردی امداد و نجات حیات وحش، در مرحله دوم نیز عملیات امداد و نجات گونه های جانوری بتدریج و در طی برنامه پنجساله ششم توسعه، در کلیه استانهای کشور با همکاری سمن ها و تشکل های زیست محیطی فعال و سایر علاقمندان به حیات وحش کشور عملیاتی شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید