قائم مقام شهرداري منطقه يک در سمينار تخصصي مديريت بحران:

استفاده نادرست از امکانات منجر به وقوع حوادث مي شود

    کد خبر :82412

احداث ساختمان ها بدون رعايت اصول فني و مهندسي، عدم رعايت ساخت و ساز در حريم رودخانه ها، شهرها و… از استفاده هاي نابخردانه و نادرست از امکانات و مواهب طبيعي است که منجر به بروز حوادث غير مترقبه مي شود.
به گزارش ي آريا به نقل از روابط عمومي شهرداري منطقه يک مهندس سيد عليرضا حسيني قائم مقام شهرداري منطقه يک در دومين سمينار تخصصي بررسي روند مديريت بحران و بازسازي منطقه زلزله زده اهر، هريس و ورزقان که در ساختمان شهرداري منطقه يک با حضور مديران شهري سازمان هاي خدمات رسان، پيشگيري و مديريت بحران شهر تهران ، مردم نهاد و… برگزار شد با بيان مطلب فوق آموزش و تقويت مديريت بحران در محلات و مشارکت شهروندان در خدمات رساني به موقع در وقوع حادثه را از مهمترين عوامل ساماندهي و کنترل حوادث غير مترقبه دانست .
وي گفت : با توجه به قرار گرفتن منطقه يک شهر تهران بر روي گسل شمالي، برگزاري اين همايش ها به ما کمک مي کند که بتوانيم با استفاده صحيح از امکانات ، وقوع بحران و حوادث تلخ ناشي از آن را مديريت و صدمات احتمالي را کاهش دهيم و جان انسان ها و ساير جانداران را حفظ و از تخريب ها جلوگيري کنيم
دکتر مهدي زارع استاد و عضو هيت علمي پژوهشگاه بين المللي زلزله شناسي و مهندسي زلزله نيز در اين همايش با اشاره به وجود يک هزارو 70 ايستگاه شتاب نگاري در کشور گفت: از سال 1973 تا 2017 در يک رکورد 44 ساله بيش از 11 هزار شتابنگاشت در ايستگا هها ثبت شده که نمايانگر وضعيت ايران است.
وي گفت: نمي توان زلزله ورزقان را شبيه زلزله گسل شمالي تهران و منطقه يک دانست چرا که بافت شهري و نحوه ساخت و سازها در منطقه يک بسيار پيچيده تر از ورزقان است و نمي توانيم فرض بگيريم آموخته هاي زلزله ورزقان در زلزله منطقه يک قابل استفاده است.
دکتر زارع تصريح کرد: زلزله در شهر تهران و ديگر شهرهاي بزرگ با شرايط بسيار سخت تر از زلزله ورزقان است و مديريت آن نيازمند صرف وقت و تلاش بيشتر است.
گفتني است بحث در خصوص زلزله آذربايجان و مديريت بحران لرزه اي در شهرها، نحوه اسکان موقت و بازسازي منطقه زلزله زده ، نحوه امداد و نجات در اين مناطق و… از ديگر موارد مطرح شده در اين سمينار بود .

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید