ترامپ اعتراف کرد اهمیتی برای قانون اساسی آمریکا قائل نیست

  • سیاسی
  • سه شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ ۱۵:۳۱

ترامپ در مصاحبه با یک شبکه خبری قانون اساسی آمریکا را منسوخ و مربوط به عهد دقیانوس توصیف و اعتراف کرد که اهمیتی به قانون اساسی نمی‌دهد.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه با شبکه خبری «فاکس نیوز» که با هدف بحث درباره عملکرد وی در 100 روز نخست آغاز ریاستش در کاخ سفید انجام شد، قانون اساسی آمریکا را تقبیح کرد و آن را منسوخ و مربوط به عهد دقیانوس توصیف کرد.

رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه اش گفت که قانون اساسی آمریکا یک سیستم بسیار غیر سنجیده دارد و یک سیستم قدیمی است و واقعا چیز بدی برای کشور به حساب می آید.
مجله خبری «آلترنت» در پوشش این خبر نوشت که ترامپ در مصاحبه با فاکس نیوز اذعان کرد که کاری به قانون اساسی آمریکا ندارد و آن را برای مردم آمریکا نامطلوب خواند.

آلترنت نوشته است که رئیس جمهور آمریکا و ستاد کارکنان او به شیوه ای کاملا آشکار قانون اساسی را مقصر بی حاصلی چشمگیر عملکرد 100 روزه خود در کاخ سفید معرفی می کنند.

ترامپ در حالی به تقبیح قانون اساسی آمریکا پرداخته است که «رینس پریباس» رئیس ستاد کارکنان کاخ سفید نیز در مصاحبه اخیر خود با شبکه خبری «ای بی سی» تاکید کرده است که ترامپ به فکر اصلاح و یا حجتی لغو متمم اول قانون اساسی است تا از این طریق، آنچه را که از دید دولت وی انتقادات غیرمنصفانه رسانه ای به حساب می آید، سرکوب کند.

پیرباس در پاسخ به این سوال که آیا ترامپ به دنبال اصلاحیه ای در قانون اساسی آمریکا هست که از طریق آن بتواند از منتقدان خود به دادگاه شکایت کند یا خیر، گفت: من فکر می کنم که این همان چیزی است که ما در حال بررسی آن هستیم و اینکه این اقدام چطور اجرایی شود موضوع متفاوتی است.

پیرباس در واکنش به اصرار مجری برنامه برای توضیح بیشتر در این زمینه صرفا گفت: من گفتم که این (قدرت ترامپ برای شکایت از منتقدانش از طریق قانون اساسی آمریکا) چیزی است که در حال بررسی است.

آلترنت نوشت که این اظهارات ترامپ و رئیس ستاد کارکنان کاخ سفید یادآور نگرشی است که قبل از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 میلادی توسط «باراک اوباما» رئیس جمهور سابق آمریکا مطرح شد و به شدت توسط مطبوعات محافظه کار مورد تمسخر قرار گرفت.

اوباما گفته بود: اگر شما قبل از اینکه انتخاب شوید، با تهدید تعطیلی مطبوعات در صورتی که چیزی نگویند که خوشایند شما باشد، به قانون اساسی آمریکا بی احترامی کنید و یا تهدید کنید که مخالفان خود را زندانی می کنید و میان مردم با مذاهب مختلف تبعیض قائل می شوید، پس زمانی که قدرت واقعی انجام این امور را داشته باشید، چه کار خواهید کرد؟

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید