ربيعي وزيري با تجربه در حوزه کار و اشتغال، تعاون و رفاه

    کد خبر :82353

رئيس اتحاديه تعاوني هاي تکثير،پرورش و صادرات آبزيان ايران، وزير پيشنهادي تعاون،کار و رفاه اجتماعي دولت دوازدهم را فردي با تجربه در حوزه کار و اشتغال، تعاون و رفاه عنوان کرد.
به گزارش  آريا، ارسلان قاسمي اظهار داشت: رئيس دولت دوازدهم در زمان تبليغات انتخاباتي از اين موضوع صحبت مي کرد که مي خواهند نيمي از کابينه را تغيير دهد و به سمت اعتدال گرايي ببرد.
وي با اشاره به کابينه معرفي شده به مجلس شوراي اسلامي گفت: هم اکنون وعده ايشان محقق شده و کابينه پيشنهادي به سمت اعتدال گرايي بيشتر سوق داده شده است.
قاسمي گفت: در شرايطي که مي خواهيم از رکود خارج شويم نياز به وزيران پاي کار داريم و دکتر ربيعي از جمله اين افراد است.
رئيس اتحاديه تعاوني هاي تکثير،پرورش و صادرات آبزيان ايران، تاکيد کرد: دکتر ربيعي سابقه اجرايي و علمي دارد. وي در دولت يازدهم به طور عملي وزير سه وزارتخانه بود.
قاسمي ادامه داد: تعاوني دنيايي از کار بود.حوزه رفاه با هلدينگ شستا خود يک کشور است و شرايط اشتغال هم که واقفيم با چه مشکلاتي مواجه است.
اين تعاونگر کشورمان بيان داشت: دکتر ربيعي با تجاربي که در دولت يازدهم بدست آورده و قولي که داده قرار است از اين تجارب براي بهبود همه امور استفاده کند.
قاسمي گفت: چهار سال گذشته سال هاي دشواري به دليل رکود و رکود تورمي بود.
وي گفت: در دولت يازدهم تورم مهار شد اما اگر قرار بود هر دو اتفاق بيفتد(خروج از رکود)کشور آسيب جدي مي ديد. هم اکنون تورم تک رقمي شده و زير ساخت ها براي خروج از رکود آماده شده است.
رئيس اتحاديه تعاوني هاي تکثير،پرورش و صادرات آبزيان ايران تاکيد کرد: بايد به سمت توليد برويم، منابع را به شکل هدفمند مديريت کنيم و بازار خارجي را توسعه دهيم.
وي اظهار اميدواري کرد در پايان دولت دوازدهم با برنامه ريزي از رکود خارج شويم و به سمت توليد و توسعه صادرات گام برداريم.
وي با اشاره به وضعيت حوزه آبزيان کشور گفت: چند سال گذشته که دنيا با رکود مواجه شد شيب نمودار همه بخش هاي اقتصادي نزولي بود، مگر دو کالا که يکي غذا و ديگري پوشاک بود زيرا نياز انسان به غذا و پوشاک هميشگي است.
وي توليد سالانه آبزيان را در کشور يک ميليون تن عنوان کرد و گفت: ٧٥درصد را تعاوني ها توليد مي کنند. به لحاظ کلي وضعيت خوب است اما حال توليدکننده خيلي خوب نيست.
وي تاکيد کرد، شرايط رکود بايد اصلاح شود و در دولت دوازدهم تسهيلات در اختيار توليدکننده نهاده قرار گيرد.
قاسمي تعداد تعاوني ها آبزيان را ١٧تا١٨تعاوني اعلام کرد و گفت:هم اکنون اين آمادگي را داريم که به دولت براي تزريق منابع براي بخش هايي که نياز است مشاوره بدهيم.
رئيس اتحاديه تعاوني هاي تکثير،پرورش و صادرات آبزيان ايران، از وزير کار دولت دوازدهم خواست توجه بيشتري به پرداخت تسهيلات به نهادهاي توليدي کند.
به گفته اين فعال حوزه تعاون، در دنيا اشتغال به سمت بنگاه هاي کوچک و متوسط است و تعاوني ها بهترين مصداق از اين نوع بنگاه ها هستند.
به گفته قاسمي، هم اکنون ١٢٠هزار تعاوني داريم که ٩٥درصد کوچک و متوسط هستند. کف اشتغال براي هر تعاوني هفت نفر است.حداقل ١٢ و حداکثر ٤٠ميليون نفر در تعاوني هاي کشور عضو هستند.
به گفته قاسمي،هم اکنون در بيشتر کشورهاي جهان هم به سمت بنگاههاي کوچک و متوسط حرکت مي کنند .
وي در پايان با اشاره به اينکه تعاوني هاي مصرف در دوران جنگ بيشترين خدمت را به مردم کردند، اما الان دارند فراموش مي شوند، گفت: بخش تعاون کمترين ميزان بدهي معوق را دارد و اين بخش مي تواند سلامت اقتصاد کشور را تضمين کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید