فستیوال شب‌های موسیقی در خانه هنرمندان برگزار می‌شود

    کد خبر :82298

فستیوال شب های موسیقی در شهریور سال جاری با حضور پنج گروه در خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، نشست خبری فستیوال شب های موسیقی ظهر امروز چهارشنبه 25 مرداد 1396 در خانه هنرمندان برگزار شد.

همتی مدیر برگزاری این فستیوال در ابتدای این نشست گفت: 12 گروه برای این شب ها در نظر گرفته بودیم اما بروکراسی اداری و مشکلاتی که در اماکن به وجود آمد، در نهایت قرار شد پنج گروه اجرا داشته باشند.

گروه ها را با توجه به سلیقه های مختلف انتخاب کردیم. گروه چریکه، زوربان، حافظ، واقع و بی حصار در این شب ها اجرا خواهند داشت.
او ادامه داد: امیدواریم با دولت تدبیر و امید این دغدغه ها و این مشکلات حل شود. در سوم شهریور این برنامه را شروع می کنیم و تا 24 شهریور ادامه دارد. سوم، دهم، سیزدهم، و … اجرا داریم. امیدواریم با برنامه ریزی دوستان در خانه هنرمندان گام های دیگری در این زمینه برداریم.

در ادامه این نشست نمایندگان گروه های مختلف به بیان توضیح هایی درباره اجرای گروه هایشان پرداختند.

گروه چریکه: در سال 1386 فعالیتش را آغاز کرد. محوریت گروه چریکه ساز تنبور است. در حال حاضر آلبومی آماده انتشار داریم که روی مقام های گوران کار کرده ایم. در این اجرا یک بخش به موسیقی تنبور و یک بخش به موسیقی ایرانی اختصاص دارد. ساقس، مست، گل و خار، با من صنما و شمس و قمر در بخش نخست اجرا می شود. بخش دوم هم قطعه هایی به یاد چاووش اجرا می کنیم.

گروه زوربان: این گروه آثاری از بزرگان موسیقی فلامینکو اجرا می کند و آقای قلیچ نوازنده گیتار و خواننده است.

گروه حافظ: این گروه با سابقه ای 25 ساله با محوریت تنبور فعالیت می کند. در این جشنواره گروه حافظ در دو شب اجرا می کند. اجراهای گروه حافظ به صورت آفلاین در اختیار علاقه مندان قرار می گیرد.

گروه واقع: کار بازخوانی آثار قدیمی موسیقی ایران را شروع کرده ایم. در دوازدهم با مزدا انصاری قطعه هایی از موسیقی ایرانی اجرا می شود. در اجرای 22 مرداد نگین سریر هم آثاری از بزرگان آهنگسازی را اجرا می کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید