جدیدترین اخبار
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۱۸ اقتصادی کد خبر :8222

گزارش کیفیت خودروها نباید سانسور شود!

یک کارشناس صنعت خودرو گفت: گزارش کیفیت خودروهای داخلی نباید سانسور شود بلکه باید هر ماهه به صورت کامل منتشر شده و در اختیار مردم قرار گیرد.

شهرام آزادی در واکنش به محدودسازی انتشار عمومی گزارش‌های ارزیابی کیفیت خودروهای داخلی، اظهار کرد: حق مردم است که بدانند خودروهای داخلی در چه سطحی و با چه کیفیتی تولید می‌شوند و براساس این اطلاعات در خرید این محصولات دقت کنند.

وی با اشاره به شاخص نمره منفی خودروها که از گزارش‌های ارزیابی کیفی حذف شده است، خاطرنشان کرد: باید نمرات منفی خودروها منتشر شود تا مردم بدانند که اشکالات خودروهای تولید داخل بیشتر در کدام بخش‌ها و محموعه‌های خودرو است.

عضو هیات علمی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی ادامه داد: بررسی نمره منفی خودروها اطلاعات مناسب و دقیقی از وضعیت کیفی خودروهای در حال تولید ارائه می‌کند زیرا خودروهای تولیدی هر کدام در بخش‌های مختلفی ممکن است دچار مشکل باشند و حق مردم است که از این ایرادها باخبر شوند.

وی افزود: بنابراین سازمان‌های مسوول همچون سازمان ملی استاندارد ایران یا شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران باید گزارش‌های ارزیابی کیفی خودروهای داخلی را به طور کامل برای اطلاع عموم مردم منتشر کنند.

آزادی با بیان اینکه رسانه‌ها نیز باید در انتشار گزارش‌های ارزیابی کیفیت خودروها دقت زیادی داشته باشند، تصریح کرد: در صورت اشتباه در انتشار گزارش ارزیابی کیفیت خودروهای داخلی ممکن است حقی از خودروسازان ضایع شود.

 شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران برخی از بخش‌های گزارش‌های ماهانه ارزیابی کیفیت خودروهای داخلی از جمله نمره منفی خودروها را که مربوط به وضعیت شاخص‌های ۹ گانه‌ای همچون وجود سر و صدای اضافی، نفوذ آب و غبار در خودرو، وضعیت تزئینات داخلی، کیفیت رنگ و ایرادات بدنه خودرو است از نسخه عمومی این گزارش‌ها حذف کرده است.

در پیگیری علت این موضوع نیز شنیده شد که اعمال فشار یکی از خودروسازان کوچک مونتاژکننده خودروهای چینی باعث محدود شدن گزارش‌های عمومی ارزیابی کیفی خودروهای داخلی شده است.

پیش از این با ارزیابی نمرات منفی خودروهای داخلی، گزارش‌هایی درباره ایرادات کیفی خودروهای در حال تولید از جمله درباره وجود مشکل نفوذ آب و گرد و غبار در برخی خودروهای داخلی شامل “سایپا ۱۱۱، سایپا ۱۳۲، سایپا ۱۳۱، تیبا، تیبا هاچ‌بک (محصولات سایپا)، سمند تبریز (محصول ایران خودرو) و ام‌وی‌ام ۵۵۰ (محصول خودروسازی مدیران) ” منتشر شده بود.

وبگردی

روی خط خبر

  • صادرات قطعات خودرو افزایش یافت
  • نرخ بالای اشتغال غیررسمی/ علل ایجاد مشاغل بدون شناسنامه
  • پزشکیان: اگر هاشمی نبود، انقلاب هم در این جایگاه نبود/ انصاری: درباره املاک هاشمی، افسانه ساختند
  • جایزه رییس‌جمهور تقلبی اهدا شد
  • پخش فصل جدید «کودک شو» از نسیم
  • سه‌گانه بیکاری: سهم من، ما و دولت در کاهش اشتغال
  • موتور سیکلت‌های قدیمی مهم‎ترین عامل آلودگی هوا
  • دو کره زیر یک بیرق؛ آمریکا نگران است
  • اوباما به صحنه سیاست باز می گردد/ترامپ به رقابت طلبیده شد
  • هشدار مقام سازمان تامین اجتماعی: به مرز بحران نزدیک می‌شویم
  • مذاکره با سپاه برای پرواز هواپیمای باروری ابر
  • صادرات افزایش یافت/ دلار باید ارزان شود
  • تیم ملی ایران هدفی جذاب برای داعش!
  • با بحران صندوق‌های بازنشستگی چه باید کرد؟
  • بکارگیری فارغ‌التحصیلان پرستاری با گرایش بهداشت در مراکز جامع سلامت
  • زوج هنری تلویزیون مهمان امشب “دورهمی”
  • “ترامپ” این بار سوژه یک سریال
  • شفاف سازی؛ راهکار برون رفت و جلوگیری از فساد اداری
  • اجبار زندانیان به مصرف هرگونه دارو کذب است / مطرح‌کنندگان این موضوع تحت تعقیب قرار خواهد گرفت
  • بلاتکلیفی یک ساله وعده‌های پلاسکویی/ کلنگ زنی که امروز و فردا می شود
  • ایالات متحده چقدر به چین بدهکار است؟
  • بدسابقه‌ترین بانک‌های مرکزی را بشناسید
  • به خاطر پلاسکویی‌ها تجارت جهانی فردوسی پلمب نمی‌شود
  • پزشک خانواده و نظام ارجاع، ابزار ارتقای شاخص‌های سلامت است
  • موقعیت دشوار اصولگرایان و اصلاح‌طلبان
  • نامه اسماعیل هنیه به رهبر معظم انقلاب درباره قدس
  • وقتی یک مدیر حاشیه ساز می شود/ماجرای سرماخوردگی خوانندگان
  • سانچی به پهلوی راست قرار گرفته است/ پدیده غیرمعمولی در اطراف نفت‌کش دیده نمی‌شود
  • صداهای عجیب در سومار، ناشی از چیست؟
  • راز گنج سه هزار ساله در مخفیگاه مردان مرموز چه بود؟