جدیدترین اخبار
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۱۸ اقتصادی کد خبر :8222

گزارش کیفیت خودروها نباید سانسور شود!

یک کارشناس صنعت خودرو گفت: گزارش کیفیت خودروهای داخلی نباید سانسور شود بلکه باید هر ماهه به صورت کامل منتشر شده و در اختیار مردم قرار گیرد.

شهرام آزادی در واکنش به محدودسازی انتشار عمومی گزارش‌های ارزیابی کیفیت خودروهای داخلی، اظهار کرد: حق مردم است که بدانند خودروهای داخلی در چه سطحی و با چه کیفیتی تولید می‌شوند و براساس این اطلاعات در خرید این محصولات دقت کنند.

وی با اشاره به شاخص نمره منفی خودروها که از گزارش‌های ارزیابی کیفی حذف شده است، خاطرنشان کرد: باید نمرات منفی خودروها منتشر شود تا مردم بدانند که اشکالات خودروهای تولید داخل بیشتر در کدام بخش‌ها و محموعه‌های خودرو است.

عضو هیات علمی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی ادامه داد: بررسی نمره منفی خودروها اطلاعات مناسب و دقیقی از وضعیت کیفی خودروهای در حال تولید ارائه می‌کند زیرا خودروهای تولیدی هر کدام در بخش‌های مختلفی ممکن است دچار مشکل باشند و حق مردم است که از این ایرادها باخبر شوند.

وی افزود: بنابراین سازمان‌های مسوول همچون سازمان ملی استاندارد ایران یا شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران باید گزارش‌های ارزیابی کیفی خودروهای داخلی را به طور کامل برای اطلاع عموم مردم منتشر کنند.

آزادی با بیان اینکه رسانه‌ها نیز باید در انتشار گزارش‌های ارزیابی کیفیت خودروها دقت زیادی داشته باشند، تصریح کرد: در صورت اشتباه در انتشار گزارش ارزیابی کیفیت خودروهای داخلی ممکن است حقی از خودروسازان ضایع شود.

 شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران برخی از بخش‌های گزارش‌های ماهانه ارزیابی کیفیت خودروهای داخلی از جمله نمره منفی خودروها را که مربوط به وضعیت شاخص‌های ۹ گانه‌ای همچون وجود سر و صدای اضافی، نفوذ آب و غبار در خودرو، وضعیت تزئینات داخلی، کیفیت رنگ و ایرادات بدنه خودرو است از نسخه عمومی این گزارش‌ها حذف کرده است.

در پیگیری علت این موضوع نیز شنیده شد که اعمال فشار یکی از خودروسازان کوچک مونتاژکننده خودروهای چینی باعث محدود شدن گزارش‌های عمومی ارزیابی کیفی خودروهای داخلی شده است.

پیش از این با ارزیابی نمرات منفی خودروهای داخلی، گزارش‌هایی درباره ایرادات کیفی خودروهای در حال تولید از جمله درباره وجود مشکل نفوذ آب و گرد و غبار در برخی خودروهای داخلی شامل “سایپا ۱۱۱، سایپا ۱۳۲، سایپا ۱۳۱، تیبا، تیبا هاچ‌بک (محصولات سایپا)، سمند تبریز (محصول ایران خودرو) و ام‌وی‌ام ۵۵۰ (محصول خودروسازی مدیران) ” منتشر شده بود.

روی خط خبر

  • امیرانتظام جاسوس بود یا مظلوم؟
  • زندگی سخت زنان مطلقه در ایران
  • شمارش معکوس برای خداحافظی با «لوور»
  • آموزش خلبان‌های زن در عربستان سعودی
  • آموزش و پرورش نیازمند دگرگونی اساسی است
  • جابری انصاری: ادامه حضور ایران در سوریه تنها متکی به توافق دو طرف است
  • همان کسانی که در انتخابات خواستند تتلو را باب کنند، امروز هم آمدند مائده هژبری را ‏باب بکنند که باز هم کارشان نگرفت
  • پوتین برنده دیدار با ترامپ بود؛ او یک توپ فوتبال هدیه داد و معلوم نیست چه هدیه بزرگتری گرفت که مدام لبخند می‌زد
  • گسترش انتقادها از موضع گیری ترامپ در دیدار با پوتین
  • مختصات زلزله ۴.۹ ریشتری “سنخواست” خراسان شمالی
  • تذکر به صدا و سیما برای پخش مستند «بی راهه»
  • برق عربستان جایگزین برق ایران در عراق می‌شود
  • پرداخت ارز دولتی متوقف نشد
  • دقیقاً دلیل شهرت این افراد چیست؟
  • کمبود ۳۰۰ هزار بشکه‌ای نفت با تحریم ایران
  • رفع آخرین معارض مترو هشتگرد
  • ایراد مجدد شورای نگهبان به ساز وکار بررسی اعتبارنامه منتخبان مجلس
  • جامعه بین المللی به تعهدات خود در برابر ایران عمل کند
  • شرط عبور از مشکلات فعلی چیست؟
  • هفته‌ آینده؛ ادامه بررسی استیضاح کرباسیان در کمیسیون اقتصادی مجلس
  • پایان کابوس “دراکولا” با پلمب پاساژ
  • تصور ساده‌دلانه اتحاد ترامپ و پوتین
  • تعهد وزارت تعاون و سازمان تامین اجتماعی برای ساخت مسکن حمایتی برای کارگران
  • گرد و خاک در تهران و ۹ استان دیگر/ بارش باران در ۵ استان
  • اجرای بسته‌جامع آموزشی‌ افراد کم‌توان ذهنی در ۲۰ مرکز توانبخشی
  • ۶۰ درصد کودکان کار و خیابان از اتباع خارجی هستند
  • هیس؛ به کسی نگو آبروریزی میشه!
  • نفت ایران آمریکایی‌ها را نرم کرد
  • حمله کیهان به عادل فردوسی‎‌پور
  • واگذاری ۱۹ شرکت صندوق بازنشستگی / فروش سهام شرکت‌های سودده