عمق آب دریاچه ارومیه ۸۰ سانتیمتر شد

    کد خبر :82180

معاون سازمان حفاظت محیط زیست گفت: با اتخاذ سیاست های متعدد جهت احیای دریاچه ارومیه توسط کارگروه ملی نجات این دریاچه تاکنون سطح تراز دریاچه ارومیه به بیش از ۸۰ سانتی متر افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: افزایش سطح تراز دریاچه ارومیه با اتخاذ سیاست های متعدد جهت احیاء این دریاچه از سوی ستاد احیای دریاچه ارومیه صورت گرفته است.

پروین فرشچی در خصوص اقدامات صورت گرفته در دولت یازدهم به منظور احیای دریاچه ارومیه گفت: به این منظور تشـکیل سـتاد احیـاء دریاچـه ارومیـه بـا ردیـف اعتبـاری مسـتقل ملـی و اسـتفاده از ظرفیـت هـای ملـی و بیـن المللـی بـرای احیـای ایـن دریاچـه صورت گرفته است.

پروین فرشچی در ادامه به تهیه برنامه احیا و حفاظت دریاچه ارومیه با همکاری کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه خبر داد.

به گفته این مقام مسئول در سازمان حفاظت محیط زیست دریایی، اجــرای طــرح توســعه کشــاورزی پایــدار و آمــوزش جوامــع محلــی بــرای اصـلاح الگــوی کشــت و آبیــاری در 90 روســتای حاشــیه مناطــق حفاظــت شــده از جملــه 40 روســتا در حاشــیه پــارک ملــی دریاچــه ارومیــه از دیگر اقدامات در راستای احیای دریاچه ارومیه بوده است.

معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست عنوان کرد: در این مدت با تلاش های صورت گرفته، آب دریاچه ارومیه به بیش از 80 سانتی متر افزایش یافت.
به گفته وی، این موفقیت با اتخاذ سیاست های متعدد جهت احیا دریاچه ارومیه توسط ستاد احیای دریاچه ارومیه صورت گرفته است.
فرشچی تهیه طرح و اجرای عملیات حفاظتی و احیای اکولوژیکی بخش های خشک شده دریاچه ارومیه و تعیین تراز اکولوژیک آن را از دیگر اقدامات در راستای احیای دریاچه ارومیه دانست.
این مقام مسئول در سازمان حفاظت محیط زیست گفت: همچنین اقدامات حفاظتی و تامین امنیت حیات وحش دریاچه ارومیه و احیای تالاب های اقماری آن انجام شده است.

وی در ادامه گفته های خود به احداث سطوح عایق آبگیر باران در جزایر اسپیر و آرزو در پارک ملی دریاچه ارومیه به عنوان اقدامات حفاظتی خبر داد.

فرشچی خاطرنشان ساخت: همچنین در این راستا میله گذاری حریم پارک ملی دریاچه ارومیه به منظور حفاظت بیشتر صورت گرفته است.

معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست، تدوین برنامه مشارکتی ارتباطات، آموزش، مشارکت و آگاهی رسانی در حفاظت دریاچه ارومیه را در احیای آن بسیار موثر عنوان کرد.

فرشچی خاطرنشان ساخت: پروژه توانمند سازی زنان روستایی در حاشیه دریاچه ارومیه در جهت توسعه پایدار مشارکتی نیز انجام شده است.

وی کشت گز و قره داغ در کانون بحرانی جبل شهرستان ارومیه به منظور اقدامات حفاظتی را از دیگر راه های احیا و حفاظت دریاچه ارومیه دانست.

معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست به از سرگیری فعالیت های کمیته ملی کنوانسیون رامسر با حضور سمن های فعال در حوزه تالاب ها اشاره کرد.

وی خاطرنشان ساخت: 35 تالاب با مساحت کل یک میلیارد و 481 میلیون و 147 هزار هکتاربه کنوانسیون رامسر معرفی شده اند.

فرشچی همچنین در خصوص احیای تالاب های ساحلی کشور به مانا گفت: تصویب تالاب بین المللی هامون به عنوان ذخیره گاه زیست کره در یونسکو یکی از مهمترین اقدامات حفاظتی و احیای این تالاب بین المللی طی سالهای گذشته قلمداد می شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید