معاون سازمان بهزیستی:

120 کودک اتباع بیگانه در مراکز بهزیستی نگهداری می شوند

    کد خبر :82147

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: هم اکنون 120 کودک اتباع بیگانه که عمدتا افغانستانی هستند در مراکز شبانه روزی کودکان بهزیستی، نگهداری می شوند.

حبیب الله مسعودی فرید روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: همچنین ممکن است کودکی هویت نداشته باشند یا رها شده باشند که اکنون در مجموع، 10 تا 15 درصد کودکان ورودی ما هویت مشخصی ندارند.
وی خاطرنشان کرد: یکی از وظایف بهزیستی با همکاری قوه قضائیه این است که برای کودکان بدون هویت، باید ایجاد هویت کند و شناسنامه برای آنان گرفته شود ؛ ممکن است این فرآیند چند ماه طول بکشد چراکه گاهی ممکن است ردپاهایی از خانواده این کودکان در شهرهای مختلف پیدا شود و دادستانی باید این موضوع را بررسی کند و تا جواب نامه بیاید، مدتی طول می کشد اما اینگونه نیست که کودکی بدون هویت باقی بماند.
وی تاکید کرد: فرآیند پیگیری برای کودکان بدون هویت از همان روز نخست که وارد مراکز بهزیستی می شوند، آغاز می شود و حتی اگر اسم پدر مشخص نباشد، یک اسم فرضی برای کودک خواهیم داشت.
معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: کودکان دارای تابعیت بیگانه به اداره اتباع بیگانه ارجاع داده می شوند؛ اگر واقعا کودکان اتباع بیگانه ، پدر و مادر نداشته باشند ، آنان را نگهداری می کنیم اما در گام نخست با سفارت کشور متبوع برای یافتن ردی از خانواده کودک، رایزنی خواهد شد و اینگونه نیست که کودکان غیرایرانی رها شوند.
به گفته مسعودی فرید، در حال حاضر در مجموع ، 10 هزار کودک در 590 مرکز شبه خانواده بهزیستی ، نگهداری می شوند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید