خانه یکی از دولتی‌ها حدود ۴۰ میلیارد تومان است/نجومی‌بگیران آزادند

  • سیاسی
  • سه شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ ۱۵:۱۶

محمدی‌زاده اعلام کرد که یکی از مسئولان ارشد دولت یازدهم خانه ۴۰ میلیاردی دارد.

احسان ابراهیمی مسئول ستاد دانشجویی حجت الاسلام رئیسی در نشست خبری خود که صبح امروز 12 اردیبهشت ماه در خبرگزاری دانشجویان ایران برگزار شد با اشاره به مهم ترین دغدغه مربوط به حوزه آموزش عالی کشور اظهار داشت: فارغ التحصیلان بدون استفاده و بیکار در کشور اولین محور اصلی آموزش عالی است. بازار کار از مهارت فارغ التحصیلان ما راضی نیست و مسیر جذب فارغ التحصیلان در مسیر اشتغالات مرسوم بازار صورت نمیگیرد.

وی با اشاره به عدم شناخت عرضه و تقاضا، گفت: گاها چقدر از فارغ التحصیلان ما مهارت کسب میکنند ولی جریان اقتصادی کشور و بازار کار موجود به دلیل رکود موجود، نمیتواند حجم بالای فارغ التحصیلان را به خود درگیر کند و این به دلیل عدم آموزش‌ها نسبت به نیاز واقعی کشور است.

ابراهیمی در ادامه با بیان اینکه یکی از عوامل این مسئله گسترش بی‌قاعده ظرفیت تحصیل در آموزش عالی است، افزود: فارغ‌التحصیلان پایین‌تر در خود این صلاحیت را نمی‌بینند که بتوانند مشغول به کار شوند و یا دیگران این صلاحیت را نمی‌بینند و این باعث می‌شود برای مقاطع بالاتر برنامه‌ریزی کنند.

مسئول ستاد دانشجویی حجت‌الاسلام رئیسی با اشاره به یکی دیگر از عوامل بیکاری فارغ‌التحصیلان تحت عنوان دانشجوی پولی، تصریح کرد: مسئولین وزارت بهداشت و آموزش عالی بد نیست به این موضوع پاسخ دهند؛ همچنین ظرفیت بالای دانشجویان و مواجه شدن اساتید با کثیری از دانشجویان کیفیت آموزش را پایین خواهد آورد.

وی با اشاره به فساد و تقلب علمی، اظهار داشت: اخبار و آمار متعددی از تقلب های علمی در سال های گذشته منتشر شد و بی‌توجهی به این موضوع منجر به تقلب علمی در بالاترین مقام اجرایی یعنی رئیس جمهور کشور شود؛ در مقام دلسوزی می‌خواهیم دولت نسبت به این موضوع روشنگری کند. فساد علمی همانند فساد در سایر عرصه ها پیش از آنکه تلاش شود از بین برود تلاش شده روی آن سرپوش بگذارند.

ابراهیمی در پاسخ به سوالی مبنی براینکه در حالی که یکی از شعارهای آقای رئیسی حمایت از هنر هفتگانه است و با توجه به لغو کنسرت در مشهد، برنامه ایشان برای اصلاح این مسئله و نیز حوزه موسیقی چیست، اظهار داشت: نباید فرعیات جای مسائل اصلی قرار بگیرد. بسیاری از هنرمندان سینمای ما به دلیل بی‌مهری های دولت یازدهم خانه‌نشین شدند و بنابراین  هنر کشور باید به توزان رسیده و از تبعیض خارج شود.

در ادامه مسعود حسنلو در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اظهارات مختلف اعضای جمنا و نسبت شما با جمنا، گفت: جمنا از طرف نیروهای انقلابی بوده و یک حرکت بدیع و نویی است. ما در مقام پاسخگویی به اظهارات افراد نیستیم و قبول داشتن ساختار جمنا با احترام گذاشتن به آن تفاوت دارد.

ابراهیمی در ادامه در پاسخ به این سوال که آقای رهبر دوره سیاهی را در دانشگاه داشتند و چرا در کنار آقای رئیسی حضور دارند، افزود: ما در دوره تصدی ایشان در دانشگاه منتقد جدی او بودیم و ایشان را به عنوان یک اقتصاددان قبول داریم و ایشان در آستان قدس به آقای رئیسی کمک کردند.

مسئول ستاد دانشجویی حجت الاسلام رئیسی در ادامه تصریح کرد: نگاه دولت به مسائل آزادی های اجتماعی جای نقد دارد. ما باید به یک موضوع گسترده‌تری توجه کنیم و آن بسته شدن دهان منتقدان است.

وی با اشاره به سوالی مبنی بر بسته بودن فضای دانشگاه، خاطرنشان کرد: چرا خبرنگاران در 16 آذر امسال نتوانستند به صورت آزاد برنامه را پوشش دهند.

ابراهیمی در پاسخ به سوالی مربوط به روشن شدن مسئله تفکیک جنسیتی که مورد تاکید حجت الاسلام رئیسی است، بیان کرد: تفکیک جنسیتی تا زمانی که باعث محدودیت فعالیت زنان در جامعه نشود مشکلی ندارد. همسر آقای رئیسی جز اندیشمندان علمی بوده و بسیاری از دستاوردهای علمی محصولات ایشان است.

مسئول ستاد دانشجویی حجت الاسلام رئیسی در پاسخ به این سوال که نسبت آقای قالیباف با آقای رئیسی در انتخابات چیست، افزود: از شروط همراهی ما با آقای رئیسی خارج بودن دغدغه‌های اصلی ایشان با مناسبات سیاسی اصلاح طلب و اصولگرا است.هر کسی به دنبال آرمانهای انقلاب محسوب می‌شود و دل در گرو مسائل مردم دارد، آقای رئیسی می‌تواند نماینده او محسوب شود.

در ابتدای این نشست سینا محمدی‌زاده عضو ستاد دانشجویی حجت الاسلام رئیسی با بیان اینکه 4 سال با بی صداقتی جدی دولت یازدهم روبرو بودیم، افزود: دولت در روزهای آخر خود یارانه های کمیته امداد را 3 برابر کرده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه آقای روحانی وعده 4 میلیون شغل خود را تکذیب کرد، خاطرنشان کرد: بعد ایشان می‌گویند باید با دروغ مقابله کنیم. یکی از مسئولان ارشد دولتی در منزل 40  میلیاردی زندگی می‌کند؛ آقای روحانی باید به این مسئله پاسخ دهند.

عضو ستاد حجت الاسلام رئیسی با بیان اینکه مسئولان بانک مرکزی تلاش میکنند وضعیت موجود را خوب معرفی کنند، افزود: بین 800 الی 900 میلیارد افزایش نقدینگی داشتیم.تورم فروردین 12/6 دهم است و این یعنی نقدینگی راه افتاده است.راه حل این مسائل سانسور نیست.

در ادامه مسعود حسنلو عضو ستاد دانشجویی رئیسی با اشاره به اینکه روز گذشته شاهد اتفاق دردناکی بودیم که صدای کارگران محکوم شد، افزود: احتمالا نسبت به معلمین هم باید منتظر چنین واقعه ای باشیم و تاکنون حق التحریر و اضافه کاری معلمان پرداخت نشده است.

وی با بیان اینکه در این چهار سال با تکبر مدیریتی مواجه بوده‌ایم که به راحتی شان مردم را زیر پا گذاشته‌اند، خاطرنشان کرد: نجومی بگیرها براحتی در جامعه ما آزاد هستند و این واقعا درد آور و توهین به مردم است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید