رئیس پلیس پایتخت: برخورد پلیس با بدحجابی قهرآمیز نخواهد بود

    کد خبر :82111

رئیس پلیس تهران بزرگ با تاکید بر اینکه برخورد با مسئله بدحجابی نباید سلبی و قهرآمیز باشد، گفت که ماموران انتظامی با این موضوع در پایتخت ایجابی برخورد خواهند کرد.

به گزارش ایرنا، سردار حسین رحیمی روز چهارشنبه در نخستین نشست خبری خود با خبرنگاران با بیان اینکه برخی رفتارها در جامعه خاطر شهروندان را مکدر می کند، افزود: در این راستا پلیس مسئول برخورد با هرگونه ناهنجاری در جامعه است و به طور قطع مردم به خوبی شئونات اسلامی در جامعه را رعایت می کنند.
وی با بیان اینکه تنوع و تکثر ماموریت های پلیس این نهاد را با مسایل مختلفی مواجه می کند اظهار کرد: تلاش می کنیم تا با همراهی و همکاری رسانه ها، امنیت روانی و آرامش خاطر را در حوزه انضباط و نظم اجتماعی تقویت کرده و افزایش دهیم.
سردار رحیمی تاکید کرد: برهمین اساس در یک جامعه پاسخگو ما «پلیس مسئول» و نه «مامور معذور» را قبول داشته و می پذیریم.
رییس پلیس پایتخت با بیان اینکه اصلی ترین هدف ما در تهران بزرگ عملیاتی کردن راهبرد مردم مداری و جامعه محوری است، افزود: باید سعی کنیم خادمان خوبی برای مردم باشیم و برنامه های ما به طور کامل برای تامین امنیت و آرامش مردم خواهد بود.
وی اظهار کرد: وقتی از مردم صحبت می کنیم، منظورمان 99 درصد مردمی هستند که در چارچوب ضوابط جمهوری اسلامی زندگی می کنند و با یک درصد قانون شکن باقیمانده نیز بر اساس قانون برخوردی قاطع خواهیم داشت.
رئیس پلیس پایتخت گفت: برخورد با باندهای بزرگ مواد مخدر، معتادان متجاهر و قانون شکنان از جمله اولویت های کاری پلیس تهران بزرگ است.
سردار رحیمی همچنین به معضل ترافیک شهر تهران اشاره و اظهار کرد: این مشکل به طور کامل حل نمی شود اما می توان از قفل شدن خیابان ها جلوگیری کنیم.
وی ادامه داد: تا چند وقت دیگر مدارس بازگشایی و ترافیک دو چندان می شود که در این راستا نیز از همین حالا جلسات برای ساماندهی ترافیکی شهر را در دستور کار قرار داده ایم.
سردار رحیمی همچنین با تاکید بر اصلاح رفتار سازمانی ماموران پلیس گفت: توانمند سازی و اصلاح رفتار پلیس در انجام عملیات ها و برنامه ها به صورت جدی در دستور کار خواهد بود و تلاش می کنیم پلیس در جنبه های عملیاتی و اداری نیز با اقتدار کامل وارد شود.
رییس پلیس پایتخت افزود: در حوزه اجتماعی برخوردها ایجابی خواهد بود و آموزش همگانی را رونق خواهیم داد و در نهایت تلاش می کنیم تا پلیس پایتخت به یک پلیس نمونه تبدیل شود.

* پلیس وابسته به هیچ حزبی نیست
رئیس پلیس پایتخت در ادامه با بیان اینکه پلیس وابسته به هیچ گروه و حزبی نیست، تاکید کرد: تمرکز ما بر این است که فرمان فرماندهی کل قوا را به خوبی اجرا کنیم.
وی ادامه داد: ما احزاب و گروه ها را می شناسیم اما پلیس متعلق به مردم است و باید در راه امنیت فعالیت کند.

* خبرنگاران بازوی توانمند پلیس برای برقراری نظم در جامعه
فرمانده انتظامی تهران بزرگ در بخش دیگری از سخنان خود با تجلیل از تلاش های اصحاب رسانه در آگاهی بخشی به مردم گفت: یکی از بازوان اصلی پلیس در برقراری نظم و امنیت اجتماعی و بالا بردن احساس امنیت در جامعه، خبرنگاران هستند.
وی ادامه داد: نقش مهم اصحاب رسانه بر کسی پوشیده نیست و خبرنگاران امین و همکار پلیس هستند و حتما موفقیت پلیس با مشارکت اصحاب رسانه ممکن می شود.
به گفته سردار رحیمی، خبرنگاران نقش اساسی در تولید آسایش و ارامش در سطح جامعه دارند.
به گزارش ایرنا، سردار حسین رحیمی به تازگی با حکم فرمانده نیروی انتظامی به عنوان رییس پلیس تهران بزرگ منصوب شد، پیش از این سردار حسین ساجدی نیا رییس پلیس پایتخت بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید