امضا توافق نفتی شرکت‌های ترکیه‌ و روسیه با ایران

    کد خبر :82081

 

رویترز اعلام کرد: سه شرکت ترکیه‌ای، روسیه‌ای و ایرانی برای انجام حفاری‌های نفتی در سه میدان نفت ایران توافقنامه‌ای به ارزش ۷ میلیارد دلار امضا کردند.

به گزارش رویترز، سه شرکت یونیت اینترنشنال ترکیه و زاروبژنفت روسیه و هلدینگ سرمایه‌گذاری غدیر ایران توافقنامه 7 میلیارد دلاری برای انجام حفاری‌های نفتی و گاز در ایران امضا کردند. به گزارش  بازتاب به نقل از فارس، در بیانیه‌ای که شرکت یونیت اینترنشنال ترکیه اعلام کرد؛ این سه شرکت برای انجام این حفاری‌ها در سه میدان نفتی ایران و یک میدان گاز طبیعی بزرگ در ایران سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

این شرکت ترکیه‌ای اعلام کرد؛ ذخایر کلی در این سه میدان 10 میلیارد بشکه است که می‌تواند روزانه 100 هزار بشکه نفت تولید کند.

گفته می‌شود میدان گاز طبیعی که قرار است این سه شرکت روی آن کار کنند ظرفیت 75 میلیارد مترمکعب گاز دارد.

این بیانیه اعلام کرد: این کنسرسیوم می‌تواند حفاری‌ها را در دیگر میادین نیز انجام دهد.

شرکت یونیت اینترنشنال با بیان اینکه این میادین به نیاز ترکیه طی 150 سال آینده پاسخگو خواهد بود، گفت: گازی که از این میادین استخراج می‌شود، 1.5 برابر 50 میلیارد مترمکعب گازی خواهد بود که ترکیه سالانه وارد می‌کند.

این شرکت ترکیه‌ای اعلام کرد؛ هر سه شرکت این توافقنامه را به نسبت سهم برابر امضا کردند و این نخستین توافق سه‌جانبه یک شرکت ایرانی با شرکای خارجی است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید