عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

امروزه جای منکر و معروف در جامعه تغییر کرده است

    کد خبر :81931

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: متاسفانه امروزه جای منکر و معروف تغییر کرده و موجب شده دود آن وارد چشم همگان شود.

به گزارش ایسنا – منطقه چهارمحال و بختیاری – آیت‌الله نجم‌الدین طبسی شامگاه سه‌شنبه در بیست و چهارمین دوره طرح تقویت مبانی اعتقادی و شبهه‌زدایی دینی، توصیه کرد: فرهنگ نماز را به پا داشته و این فریضه الهی را به جماعت بخوانید زیرا هیچ کاری بالاتر از فرمان خداوند نیست.

وی با اشاره به اینکه باید در انجام هر کار حدود خدا رعایت شود، افزود: در صورتی که رفتاری بر خلاف دستورات الهی انجام شود بایستی با موضع گرفتن، جلسه معصیت را ترک کرد.
آیت‌الله طبسی با اشاره به تعداد بسیار زیاد پرونده در دادگاه‌ها، تصریح کرد: دلیل شلوغ بودن دادگاه‌ها این است که سخت گیری‌هایی نسبت به یکدیگر انجام می‌دهیم و حاضر به معذرت خواهی نیستیم.

وی توصیه کرد: افراد بایستی خویشتن‌دار بوده، در خانه و محل زندگی خود موضع نگیرند و با اخلاق باشند.

آیت‌الله طبسی گفت:خوب است مقداری حلم نسبت به جاهلان داشته و تا می‌توانید بردبار باشید.

وی با اشاره به پایین بودن میزان مطالعه در کشور، تصریح کرد: پایین بودن مطالعه موجب ایجاد شبهاتی میان اقشار مختلف مردم شده که لازم است اهل مطالعه و نظر باشیم که در غیر این صورت با مشکلات فراوانی روبرو می‌شویم.

آیت‌الله طبسی گفت: متاسفانه جایگاه کتاب در کشور کمرنگ شده و فضای مجازی جای آن را گرفته که در این فضا فکر افراد را به هم می‌ریزند و لازم است در این زمینه تحقیقات مناسبی انجام شود.

وی ادامه داد: زمانی در این کشور علم به سایر نقاط صادر می‌شد ولی اکنون فضای مجازی با تمام راست و دروغ‌ها در اختیار افراد قرار گرفته که لازم است در این زمینه تحقیق انجام شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه دنیای امروز به دنیای تبلیغات تبدیل شده است، خاطرنشان کرد: متاسفانه امروزه جای منکر و معروف تغییر کرده و موجب شده دود آن وارد چشم همگان شود.

وی با اشاره به اینکه امروزه حجاب به عنوان یکی از ضروریات مذهب زیر پا گذاشته شده است، گفت:مسئولان موظف هستند در این زمینه کار کنندسهل‌انگاری‌های بسیاری انجام شده که موجب می‌شود زحمات شهدا بر فنا رود.

آیت‌الله طبسی با اشاره به اینکه همه افراد به آزادی نیاز دارند نه آزادی‌مطلق، افزود: در هیچ جای دنیا آزادی مطلق وجود ندارد زیرا دارای قانون است و آزادی در چهارچوب شرع قرار گرفته که لازم است امر به معروف و نهی از منکر در جامعه ترک نشود.

وی ادامه داد:در صورتی که به دستورات قرآن عمل نشود افرادی که پای‌بند به قرآن، اهل‌بیت، شریعت، دین و انقلاب نیستند روی کار بیایند و این کار لطمه فراوانی به انقلاب وارد می‌کند.
وی با اشاره به اینکه نزدیک نشدن به کارهای زشت و ناپسند و انجام ندادن فواحش، خط قرمز نظام هستند، تصریح کرد: لازم است به جای کارهای ناروا به نماز شب و مستحبات اهمیت داده شود.

آیت‌الله طبسی توصیه کرد: به مستحبات تقید داشته باشید متاسفانه امروزه در انجام مستحبات سهل‌انگاری می‌شود و با وجود این سهل انگاری‌ها توقع دارند دنیا دگرگون شود.

وی ادامه داد: در صورتی که می‌خواهید وضع زندگی، معاشرت، آداب و روش زندگی تغییر کند و فرزندان صالح و سالمی تربیت کنید، لازم است با انجام مستحبات و به جا آوردن نماز شب روش زندگی را تغییر داده و به دیگران نیز تذکر دهید.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: در صورتی که افراد به دنبال نوگرایی و تمدن هستند دین اسلام و محمدی دین تمدن و نوگرایی است، گرچه شراب، قمار و بی‌حجابی در گذشته‌های دور در جامعه وجود داشته که تمام این کارها کار شیطان و جزء انحرافات است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید