افزایش ۴ برابری اعضای گروه‌های مافیایی در آلمان

    کد خبر :81922

بیش از چهار گروه ‌مافیایی ایتالیایی در آلمان فعالیت دارند که به صورت شعبه‌های گروه‌های مافیایی سیسیل، کالابرین، ناپل و آپولین در آلمان عمل می‌کنند و بنا بر داده‌های دولتی، تعداد اعضای این گروه‌ها افزایش یافته است.

به گزارش ایسنا، “اشپیگل آنلاین” در گزارشی به نقل از منابع دولتی آلمان منتشر کرد: شمار اعضای گروه‌های مافیایی در آلمان در ۹ سال گذشته، چهار برابر شده است.

در این گزارش آمده است که به ویژه مافیای سیسیلی کوسا نوسترا Cosa Nostra و مافیای کالابریایی ندارنگتا Ndràngheta در چارچوب زمانی یادشده به سرعت رشد کرده‌اند؛ گروه اول با ۱۲۴ عضو رشدی ۵۲۰ درصدی داشته و دومی با ۳۳۳ عضو در ۵۱ زیر گروه، با رشدی ۴۵۵ درصدی روبرو بوده است.

شعبه‌ آلمانی کامورا Camorra که ۸۷ عضو دارد و از مافیای ناپل و کالابرین منشعب شده، همچنین مافیای آپولینی که ۱۸ عضو در شاخه‌های گوناگون دارد، در ردیف‌های سوم و چهارم قرار دارند.

این داده‌ها که در پاسخ دولت به نمایندگان حزب سبزها در “بوندستاگ” درج شده، بر اساس بررسی‌های اداره‌های گوناگون آلمان، از جمله اداره‌ مرکزی تحقیق در امور جنایی گردآوری شده و فاقد ارزیابی درباره‌ نوع و حوزه‌ فعالیت آن‌ها است.

به گزارش دویچه‌وله، با این حال کارشناسان معتقدند که شمار اعضا و گروه‌های فعال مافیایی در آلمان، بیش از داده‌های اعلام شده است.

ایرنه میالیش، سخنگوی سیاست داخلی فراکسیون حزب سبزها در مجلس، ضمن انتقاد شدید از اقدامات نهادهای امنیتی آلمان در زمینه‌ مقابله با مافیا در این کشور می‌گوید: ۱۰ سال پس از درگیری‌های خونین “دویزبورگ” تازه ما شاهد آن هستیم که گروه‌های مافیایی ایتالیایی در آلمان همچنان فعال هستند و توانسته افراد بیشتری را به خود جلب کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید