کابینه ای دور از اصول اصولگرایان

اتمام حجت اصولگرایان با اصلاح طلبان و استارت برای فشار بر روحانی در دور دوم

  • سیاسی
  • چهارشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ ۱۴:۴۱
    کد خبر :81905

« این کابینه اصلاحات و اعتدال است. مبادا اصلاح طلبان چهار سال دیگر بگویند نقشی در کابینه نداشتند.»

این صریح ترین حرفی بود که یکی از قدیمی ترین اصولگرایان مجلس،حمیدرضا فولادگر خطاب به اصلاح طلبان در هنگام بررسی کابینه مطرح کرد؛ اتمام حجتی که محسن کوهکن، مجتبی ذوالنوری و محمدحسین فرهنگی از دیگر اصولگرایان قدیمی مجلس در صحن علنی با ادبیات مشابه مطرح کردند.

از به کار بردن عبارت «کابینه سکولار» توسط ذوالنوری نماینده قم تا کابینه ای کپی کابینه اصلاح طلب دوره قبل که توسط فرهنگی مورد استفاده قرار گرفت.

اصولگرایانی از این طیف معتقدند باید همین الان با اصلاح طلبان اتمام حجت کرد تا مبادا در ماه ها و سالهای آینده بگویند در کابینه دوم روحانی سهمی نداشته اند و به قول فولادگر از زیر بار مسئولیت این کابینه شانه خالی کنند.

از کابینه پیشنهادی حسن روحانی، تنها رحمانی فضلی به عنوان سهمیه اصولگرایان از منظر نمایندگان تصور می شود و باقی وزرای پیشنهادی اصلاح طلب یا از جریان اعتدال هستند.

به همین دلیل هم حتی از ادبیات برنامه های روحانی برای کابینه اش هم راضی نیستندو معتقدند هیج ردی از اصول و مبانی اصولگرایی که هیچ، از نگاه آن ها حتی برنامه انقلابی هم نیست.

بر همین بنیان قضاوت است که محسن کوهکن نماینده اصواگرا در صحن مجلس می گوید: چرا روحانی از اسلام انقلابی نگفت؟ چرا از حقوق شهروندی صحبت می شود اما از حق مسکن و حق اشتغال حرف نمی زنیم؟  چرا فقط می گوییم که انتقاد حق مردم است اما نمی گوییم که امر به معروف و نهی از منکر هم حق مردم است ؟

وی حتی انتقاد کرد که چرا نمایندگان دقت نمی کنند که در برنامه کابینه روحانی همواره از اسلام رحمانی حرف زده می شود اما خبری از اسلام انقلابی نیست.

این خط کشی ها در بدو مواجهه این طیف از اصولگرایان با کابینه روحانی نشان گر آن است که دولت روحانی در چهار سال آینده با خط کشی های پررنگی از این جنس مواجه است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید