امام جمعه کوهرنگ:

استفاده صحیح از فضای مجازی نیازمند بسیج همگانی است

    کد خبر :81902

امام جمعه کوهرنگ گفت: استفاده صحیح از فضای مجازی نیازمند بسیج همگانی است و ابزار لازم برای تحقق این مهم ظرفیت موجود در آموزش و پرورش، کانون فرهنگی مساجد، ارشاد اسلامی، بسیج و رسانه است که می‌توانند با ارائه راهکار آسیب ناشی از فضای مجازی را کاهش دهند.

حجت‌الاسلام سید شهاب‌الدین طباطبایی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا – منطقه چهارمحال و بختیاری – اظهار کرد: بزرگترین چالش در جامعه کنونی فضای مجازی است.

وی افزود: یکی از موضوعاتی که همه افراد بخصوص نسل جوان با آن درگیر هستند وجود افسار گسیختگی بدون کنترل در فضای مجازی است که هر ثانیه به اشتراک گذاشته می‌شود.

امام جمعه کوهرنگ با اشاره به اینکه این افسار گسیختگی در حال مقابله با اعتقادات ملی – مذهبی است، تصریح کرد: توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات بسیار مفید و یک قدرت برای کشور محسوب می‌شود اما عدم مدیریت این فضا به‌ویژه برای افرادی همانند کودکان که از پختگی لازم برخوردار نیستند، ممکن است موجب تسلیم آنان در برابر مسائل ضد فرهنگی شود.

حجت‌الاسلام طباطبایی بیان کرد: در سطح کلان بایستی در این مورد تدبیر اندیشیده شود و والدین نیز با تمرکز و ارتباط بیشتر با فرزندان آنان را از آسیب‌های موجود در این فضا دور کنند.

وی خاطرنشان کرد: کانال‌های تلگرامی مختلف نیز از دیگر خطرات فضای مجازی محسوب می‌شوند و برخی مطالبی که در آن ارائه می‌شود با اندیشه و سن افراد مطابقت ندارد.

حجت‌الاسلام طباطبایی با بیان اینکه باید ابتکار عمل را به‌دست گرفت و این تهدید را به فرصت تبدیل کرد تا از ایجاد فاصله میان نسل‌ها جلوگیری شود و از این معادله عقب نماند، تاکید کرد: افراد نخبه در زمینه فناوری اطلاعات بایستی خوراک متناسب با فضای فرهنگی و اجتماعی جامعه تولید و در اختیار کودکان، نوجوانان و جوانان قرار دهند.

وی گفت: استفاده صحیح از فضای مجازی نیازمند بسیج همگانی است و ابزار لازم برای تحقق این مهم ظرفیت موجود در آموزش و پرورش، کانون فرهنگی مساجد، ارشاد اسلامی، بسیج و رسانه است که می‌توانند با ارائه راهکار آسیب ناشی از فضای مجازی را کاهش دهند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید