روحانی برای نخستین بار، تهاجمی بود

    کد خبر :81711

شبکه فرانسوی در واکنش به تهدید رئیس جمهور کشورمان درخصوص خارج شدن از برجام گفت؛ حسن روحانی برای اولین بار تهاجمی ظاهر شد.

به گزارش شبکه تلویزیونی فرانس – 24، اگر آمریکا به سیاست تحریم ایران ادامه دهد، این کشور از توافقنامه هسته ای خارج خواهد شد.

دونالد ترامپ در ماه ژوئیه ایران را تحریم کرد. بر اساس توافقنامه هسته ای که در سال دو هزار و پانزده منعقد شد، تحریم های اقتصادی ایران در ازای تعهد این کشور به محدود کردن برنامه هسته ای به برنامه های غیر نظامی لغو می شوند. حسن روحانی رئیس جمهوری ایران خروج این کشور از توافقنامه هسته ای را مد نظر دارد. از نظر وی دونالد ترامپ شریک خوبی نیست.

گزارشگر فرانس-24 در تهران گفت: این اولین باری است که حسن روحانی مستقیما آمریکا را تهدید می کند.

وی خاطر نشان کرد: اگر آمریکا به وضع تحریم های جدید تصمیم بگیرد، ایران به طور یکجانبه از توافقنامه تاریخی چهاردهم ژوئیه دو هزار و پانزده خارج خواهد شد. حسن روحانی برای اولین بار تهاجمی ظاهر شد. وی امروز کابینه جدید هفده نفره خود را معرفی کرد. صلاحیت یکایک افراد معرفی شده از سوی پارلمان مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

به گفته خبرنگار فرانس-24، حال باید دید که آیا این تغییر لحن از سوی روحانی نتیجه فشارهای داخلی بر قوه مجریه بوده است یا خیر. باید توجه داشت که این توافقنامه به دلیل بهبود نیافتن وضعیت اقتصادی و همچنین تحریم های جدید دولت آمریکا مورد انتقاد قرار گرفته است. حسن روحانی توافقنامه هسته ای را الگویی برای پیروزی صلح و دپیلماسی دانست و اعلام کرد که ایران ترجیح می دهد که به توافقنامه متعهد بماند، روحانی همچنین تاکید کرد که ترامپ به جهانیان ثابت کرد که شریک خوبی نیست.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید