این باتری با آب دهان شارژ می‌شود!

    کد خبر :81673

 

پژوهشگران دانشگاه بینگهمتون باتری ساده ای تولید کرده اند که برای شارژ کردن آن می توان از مواد ارگانیک موجود در آب دهان انسان استفاده کرد.

به گزارش  بازتاب  به نقل از مهر، این باتری قابلیت استفاده در طیف گسترده ای از وسایل الکترونیک را دارند. باتری های مذکور بسیار باریک و کاغذی بوده و محیط زیست را هم آلوده نمی کنند.

همچنین می توان از آنها در شرایط آب و هوایی دشوار و حتی صحراهای خشک و سوزان استفاده کرد.

نمونه اولیه این باتری که توسط محققان تولید شده با استفاده از مقدار اندکی از آب دهان می تواند یک چراغ ال ای دی را به مدت ۲۰ دقیقه روشن نگه دارد.

این فناوری می تواند کاربردهای گسترده ای در کشورهای کمتر توسعه یافته پیدا کند که دسترسی به برق در آنها محدودیت های زیادی دارد.

از این باتری های ساده می توان برای تامین برق مورد نیاز دستگاه ها و ابزار پزشکی مانند ابزار تست حاملگی، تست HIV، برخی انواع نمایشگرها و غیره استفاده کرد.

سرهم کردن و تولید این باتری ها کار ساده ای است و با هزینه اندک قابل انجام است. باتری های یادشده علاوه بر آب دهان با استفاده از آب کثیف و تسویه نشده هم کار می کنند.

در تولید این باتری از مواد ساده ای مانند کاغذ، کربن و موم چاپ شده استفاده شده است اما در آنها سلول های باکتری های خاصی نیز وجود دارد که «exoelectrogen» نام دارند و قادر به تولید انرژی الکتریکی هستند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید