ورود به فاز سوم فیلترینگ هوشمند

  • اقتصادی
  • سه شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ ۱۵:۰۵

وزیر ارتباطات گفت: متاسفانه در این انتخابات به جای اینکه تعدادی از کاندیداهای محترم برنامه‌های خود را عنوان کنند، یا طرف مقابل را تخریب و یا آمال و آرزوهای خود را بیان می‌کنند.

 محمود واعظی در حاشیه بیست و پنجمین کنفرانس برق ایران و در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درباره  سخنان یکی از کاندیدا های ریاست جمهوری، با عنوان اینکه وزارت ارتباطات نتوانسته است زیرساخت های لازم در حوزه ICT  را فراهم کند، گفت: متاسفانه در این انتخابات به جای اینکه تعدادی از کاندیداهای محترم برنامه‌های خود را عنوان کنند، یا طرف مقابل را تخریب می کنند و یا آمال و آرزوهای خود را بیان می کنند.

وی تصریح کرد: ما در دولت های قبل مانند دولت نهم و دهم کسانی را داشتیم که مدعی بودند سالی ۲ میلیون شغل ایجاد می کنند و می خواستند انواع و اقسام فعالیتها را انجام دهند و از همان سال نخست تورم را تک رقمی کنند و رشد اقتصادی را به بالای هشت درصد برسانند و درنهایت هیچ کدام این کارها را نتوانستند انجام دهند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه در طول هشت سال تعداد شغل‌های ایجاد شده از یک سال این دولت کمتر بود، تاکید کرد : فعالیت و قول ها باید با برنامه باشد.

وی درباره اظهار نظر کاندیداهای ریاست جمهوری در حوزه ICT  نیز، تصریح کرد : به نظر می رسد این کاندیداها در این حوزه مطالعه نداشتند و حتی یک سوال هم نکردند و حتی اطلاعاتی را که در دسترس است را نیز ندیدند. ما با  قاطعیت  اعلام می کنیم که در این دوره اتفاقی که در حوزه ICT  افتاده، بی نظیر بوده است و در هیچ دولتی، حتی در دوره های هشت ساله هم این حجم کار انجام نشده است و آنچه که ما در این ۳.۵ سال انجام دادیم معادل ۱۵ تا ۲۰ سال  گذشته است و آمار آن نیز موجود است.

واعظی تاکید کرد: متاسفم از اینکه برخی برای جمع کردن اندکی  رای، سیاه‌نمایی می کنند و می خواهند ذهن مردم را تغییر دهند، البته مردم ما، مردم فهیمی هستند و بارها این قول ها را شنیده‌اند.

او در بخش دیگر این گفت‌وگو درباره اظهارنظری در حوزه فضای مجازی که این فضا را صحنه جنگ عنوان کرده بودند، نیز گفت: ما با فضای مجازی نمی توانیم با نگاه سیاه و سفید برخورد کنیم، در حالی که این فضا فر صتهای بی نظیری در زمینه اشتغال، اطلاع‌رسانی، شفاف‌سازی و دسترسی آزاد به اطلاعات توسط مردم، ایجاد کرده است.

وی تصریح کرد: البته صفحاتی هم وجود دارد که ضد اخلاقی است و ما همواره از ابتدای این دولت صفحاتی که غیراخلاقی، مستهجن و یا ضد اسلام و امنیت کشور است را صفحات خط قرمز خود می دانستیم و به همین دلیل در فیلترینگ هوشمند سرمایه گذاری خوبی کردیم و در حال حاضر ۲ فاز آن انجام شده است و وارد فاز سوم آن می شویم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه در حوزه ICT اتفاق بی‌نظیری افتاده است، تاکید کرد: فعالیت ۳.۵ ساله این دولت در حوزه ICT معادل ۱۵ تا ۲۰ سال گذشته است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید