اولیور استون اشتیاق ضدروسی رسانه‌های آمریکا را سرزنش کرد

    کد خبر :81526

کارگردان آمریکایی که برای ارایه و معرفی فیلم جدیدش در جشنواره فیلم سارایوو حضور دارد جریان اصلی رسانه‌های آمریکا را به مخالفت با پوتین متهم کرد.

به گزارش  بازتاب به نقل از ورایتی، اولیور استون که با فیلم «مصاحبه‌های پوتین» در جشنواره فیلم سارایوو حضور دارد با رفتن روی فرش قرمز این جشنواره گفت رسانه‌های اصلی آمریکایی به دلیل ناتوانی یا ممانعت، ناتوان از نگاه کردن به ورای تصویری هستند که از روسیه و ولادیمیر پوتین ساخته شده است.

این جشنواره روز شنبه اولیور استون را برای «مشارکت استثنایی در هنر فیلم» با اهدای قلب افتخاری جشنواره سارایوو مورد تجلیل قرار داد. در عین حال این جشنواره امسال چهار فیلم استون را که «اسنودن»، «قاتلان بالفطره» و «جوخه» را نیز دربرمی‌گیرد نمایش می‌دهد.

در جریان نمایش فیلم چهار ساعته «مصاحبه‌های پوتین» که همراه با جلسه پرسش و پاسخ بود، استون درباره ناتوانی دونالد ترامپ در تنظیم سایت‌های ایالت متحده نیز صحبت و ادعا کرد روند بی‌رحمانه کشور که توسط حکومت تعیین شده، بدون توجه به ساکن کاخ سفید پیش می‌رود. با این حال وی درباره اقدامات اخیر رییس جمهوری آمریکا در مورد اقدام نظامی در آسیا و آمریکای جنوبی هشدار داد.

وی گفت: ترامپ نمی‌تواند درباره مسیری که می‌رویم کاری بکند. همین حالا او در حال کوبیدن بر طبل جنگ است زیرا می‌تواند پوپولیستی باشد و متاسفانه این خطرناک است و نه تنها برای ونزوئلا و کره شمالی که برای همه دنیا خطر دارد و می‌تواند مسیر همه چیز را عوض کند.

اولیور استون در عین حال درباره آنچه از آن به عنوان یک دیدگاه کاملا هوچیگرانه بر مبنای نگاهی که به روسیه و رهبر این کشور در رسانه‌های آمریکا وجود دارد صحبت کرد و گفت واشنگتن پست، نیویورک تایمز، و وال‌استریت ژورنال که دستورالعمل خاص برای اخبار تلویزیون‌های آمریکایی تعیین می‌کنند همه محافظه‌کار هستند و در داشتن نگاهی ضدروسی خیلی افراط گرایانه عمل می کنند.

وی با اشاره به مبلغ ۶۰۰ میلیون دلاری که سازمان سیا در سال ۲۰۱۳ به آمازون دارد و این واقعیت که مالک این غول تکنولوژیک یعنی جف بزوز اکنون مالک واشنگتن پست است، افزود: این‌ها همه می‌تواند یک دستور کار باشد. همه می‌دانیم سیا سال‌هاست با نیویورک تایمز و واشنگتن پست نزدیک است، همه اینها به سیا مرتبط هستند… علاقه سیا، علاقه آمریکا نیست و هرگز نبوده. سیا از ابتدا از نظر اخلاقی فاسد بوده است.

استون درباره دیدگاه پوتین نسبت به ترامپ نیز گفت رهبر روسیه فردی بسیار واقع‌گراست و به خوبی آگاه است که سیاست آمریکا توسط پرزیدنت آن تعیین نمی‌شود. او محدودیت‌ها را می‌شناسد و می‌داند با مردی روبه‌رو است که بسیار نامعقول است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید