قدم زدن در جاده ICT روحیه جوان و جنگنده می‌خواهد

    کد خبر :81465

یک عضو سازمان نظام صنفی رایانه‌ای با تمجید از اقدامات آذری جهرمی در دوران ریاست شرکت ارتباطات زیرساخت، او را شخصی برآمده از بدنه وزارت ارتباطات و آشنا با مسائل حوزه فناوری اطلاعات توصیف کرد که به گسترش فضای مجازی نیز اعتقاد دارد.

حمید بابادی نیا – قائم مقام کمیسیون شبکه سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران- در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این که نسبت به شخصیت و سوابق اجرای وزیر پیشنهادی برای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات آشنایی کامل دارد، بیان کرد: آذری جهرمی کسی است که در حوزه زیرساختی ارتباطات کشور کار کرده است و مهندسی فوق‌العاده قوی و کاربلد است؛ چیزی که تا قبل از این در وزارت ارتباطات خلاء به حساب می‌آمد. ایشان با دانش و تجربه خود به حوزه IT و CT کاملا اشراف دارد.

 

او با بیان این که در گذشته مدیران حوزه ارتباطات بیشتر به دنبال مسائل سیاسی بودند، اضافه کرد: محمد جواد آذری جهرمی هم مدیر و هم مهندسی کارآزموده است؛ به علاوه این که جوان هم هست. برای قدم زدن در جاده ارتباطات و فناوری اطلاعات یک روحیه جوان و جنگنده لازم است تا بتواند تغییرات لازم را در این حوزه اعمال کند. دیگر با مدیریت سنتی نمی‌توان وزارت ارتباطات را اداره کرد، امری که اگر تغییر یابد، می‌توان به استفاده از آی تی در زیرساخت‌های ارتباطاتی امیدوار بود.

وی با اشاره به سابقه اجرایی جهرمی در وزارت ارتباطات به عنوان معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت، اظهار کرد: این که کسی از خود مجموعه وزارت به عنوان وزیر انتخاب شود، به دلیل آشنایی با مسائل این حوزه می‌تواند بسیار موفق تر از کسی عمل کند که از بیرون به این وزارت تحمیل می‌شود. این که کسی می‌گوید من هم کلام و هم صدای شما هستم و در عمل هم آن را ثابت کرده است، باعث امیدواری فعالان صنف حوزه آی تی است.

بابادی نیا با اشاره به سابقه فعالیت آذری جهرمی در حوزه زیرساخت‌های فنی و امنیتی نیز بیان کرد: زمانی که می‌خواهیم مباحث امنیت شبکه را به دانشجویان توضیح بدهیم، می‌گوییم که نهایت علم فناوری اطلاعات در تمامی شاخه‌های آی تی، حوزه امنیت است. فعالیت ایشان در حوزه فنی و امنیتی نه تنها ضعف نیست، بلکه نقطه قوت ایشان است.

این کارشناس، تاکید کرد: با توجه به شناختی که از وزیر پیشنهادی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات دارم، ایشان اعتقاد راسخ دارد که فضای مجازی باید هرچه بیشتر گسترده شود تا اهل علم و فن بتوانند از آن بیشتر استفاده کنند، در حالی که آسیب‌ها و مخاطرات آن کنترل شود.

بابادی نیا در پایان به محدودیت‌های مقرراتی حوزه آی تی نیز اشاره و ابراز امیدواری کرد که با حضور جهرمی این محدودیت‌ها برطرف و همچنین ضمن مشاوره با کارشناسان و فعالان حوزه آی تی و بکارگیری دانش، تخصص و تجربه آنان از افراد فعال در حوزه آی تی حمایت بیشتری شود تا شاهد رشد هرچه بیشتر فضای آی تی در کشور باشیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید