توافق تجارت آزاد ایران و اتحادیه اوراسیایی قبل از مهر امضا می‌شود

    کد خبر :81438

اتحادیه اقتصادی اوراسیایی اعلام کرد، انتظار دارد قبل از ماه اکتبر(قبل از مهر ماه) موافقتنامه ای موقت با ایران بر سر ایجاد یک منطقه تجارت آزاد را به امضا برساند.

به گزارش  بازتاب به نقل از اسپوتنیک نیوز، اتحادیه اقتصادی اوراسیایی اعلام کرد، انتظار دارد قبل از ماه اکتبر موافقتنامه ای موقت با ایران بر سر ایجاد یک منطقه تجارت آزاد با این کشور به امضا برساند.

این خبر را تیگران سارگسیان، رئیس کمیسیون اقتصادی اوراسیایی اعلام کرد. وی بعد از نشست شورای بین دولتی اوراسیایی در آستانه قزاقستان به خبرنگاران گفت: «تصمیم گرفته شد تا به کار امضای موافقتنامه با ایران سرعت داده شود. ما انتظار داریم این سند در سال 2017 به امضا برسد.»

اتحادیه اقتصادی اوراسیایی یک سازمان بین المللی با هدف همبستگی اقتصادی منطقه است. این سازمان برای تجارت و جابجایی آزاد کالا، خدمات، سرمایه و نیروی کار بین کشورهای عضو ایجاد شده و یک سیاست واحد هماهنگ و یکسان را در بخش هایی که معاهده اتحادیه اقتصادی اوراسیایی تعیین کرده و همچنین در موافقتنامه های بین المللی داخل اتحادیه آمده، دنبال می کند.

کشورهای ارمنستان، بلاروس، قزاقستان، قرقیزستان و روسیه اعضای فعلی این اتحادیه هستند.

در ماه ژوئن، کمیسیون اقتصادی اوراسیایی که اصلی ترین نهاد اجرایی این اتحادیه به شمار می رود گفته بود، اتحادیه اقتصادی اوراسیایی و ایران کار بر روی متن موافقتنامه ایجاد منطقه تجارت آزاد موقت را به اتمام رسانده اند و اینکه طرفین مذاکرات در مورد دسترسی به بازار آزاد مشترک و هماهنگی تعهدات تعرفه ای را در آینده نزدیک ادامه خواهند داد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید