بازار فناوری ارتباطات ۲۶۰هزار میلیارد ریال رشد کرد

    کد خبر :81399

 

دبیر کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی رشد بازار ارتباطات و فناوری اطلاعات از 160 هزار میلیارد به 420 هزار میلیارد ریال در چهار سال گذشته را نتیجه تصویب مقررات آینده‌نگرانه و تسهیل‌کننده دانست که در برنامه ششم تا 1100 هزار میلیارد ریال قابل توسعه است.

«علی‌اصغر عمیدیان» در آخرین جلسه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در دولت یازدهم افزود: چهار سال پیش در حوزه باند پهن ثابت و سیار سه میلیون و 370 هزار مشترک وجود داشت که با تصویب اصول حاکم بر پروانه‌های مختلف در کمیسیون اکنون این رقم به 52 میلیون مشترک رسیده است.

به گزارش بازتاب  به نقل از ایرنا، وی یادآوری کرد در چهار سال گذشته 28 هزار شرکت نماد تجارت الکترونیکی دریافت کردند. با پروانه‌های صادر شده، کسب و کارهای دیجیتالی پایه‌گذاری شده و اکنون بر بستر آی.سی.تی حدود 120 هزار نرم افزار کاربردی شکل گرفته است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز در این نشست گفت: مقررات در کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با رویکرد ایجاد فضای رقابتی سالم بین فعالان عرصه ارتباطات و فناوری اطلاعات تدوین و تصویب شد.

«محمود واعظی» گسترش و رونق شبکه و بازار آی.سی.تی را نتیجه تلاش، تجربه، دوراندیشی و دلسوزی اعضای کمیسیون، معاونان و مدیران رگولاتوری برشمرد و ابراز امیدواری کرد با استمرار این روند، خدمات بیشتر و با کیفیت تر در این بخش به مردم ارائه شود.

وی اضافه کرد: اکنون بخش آی.سی.تی در بخش ثابت و سیار و دیتا و صوت به دیدگاه های توسعه‌ای کمیسیون دلگرم است و امیدوارم این روند در سال های پیش‌رو نیز استمرار داشته باشد.

کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نهاد مستقلی است که وظیفه سیاستگذاری، تدوین و تصویب مقررات را در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات برعهده دارد.

نظارت بر حسن اجرای قوانین و مقررات و حفظ حقوق مشترکان و کاربران براساس اصول محوری سازمان (یعنی رعایت عدالت، انصاف، اخلاق مداری، صراحت، شفافیت و ایجاد فضای رقابتی سالم ) نیز از دیگر وظایف آن است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید