کمک ژاپن به ایران در حوزه مدیریت آب

    کد خبر :81392

 

رئیس دفتر جایکا در ایران گفت: به خاطر اهمیت رودخانه کارون، اجرای پروژه مدیریتی بالادست این سد، امری ضروری است.

یوکی هارو کوبایاشی، در مراسم امضای سند پروژه ظرفیت سازی برای اجرای مدیریت مشارکت جنگل و مرتع در بالادست حوزه کارون با همکاری آژانس همکاریهای بین‌المللی ژاپن (جایکا)، اظهار داشت: بالاخره بعد از شش ماه تلاش بی‌وقفه، این سند بین جایکا و ایران به امضاء می‌رسد.

به گزارش  بازتاب  به نقل از مهر، وی اضافه کرد: با توجه به سابقه همکاری‌ که از سال ۲۰۰۲ با ایران داشته‌ایم و چهار پروژه پیش از این با ایران انجام داده‌ایم، به نظر می‌رسد که به خاطر اهمیت رودخانه کارون اجرای پروژه مدیریتی بالادست سد کارون، امری ضروری است.

رئیس دفتر جایکا در ایران افزود: با توجه به حجم عظیم آبی که ۷ استان را در ایران دربرمی‌گیرد، ۷۰ هزار کیلومتر مربع از مناطق بالادست کارون توجه به این موضوع را دوچندان می‌کند که بر این اساس، اصلاح پروژه‌های آبخیزداری و روش‌های حفاظتی ضروری است.

کوبایاشی ادامه داد: پروژه مدیریت مشارکتی در جنگل‌های چهارمحال و بختیاری به عنوان طرح پایلوت به مدت ۶ و نیم سال اجرا شد که هدف آن، احیاء و برگرداندن پوشش گیاهی در بخش‌های پایلوت این استان بود که در نهایت با اتمام این پروژه، منابع طبیعی این استان به عنوان دستگاه برتر در حوزه منابع طبیعی معرفی شد

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید