اولین نمونه از خودروی جک J4 وارد کشور شد

    کد خبر :81332

کرمان موتور به عنوان نماینده و شریک تجاری خودروساز چینی جک، اولین خودروی جک J4 را وارد کشور کرد.

خودروسازی جک (JAC) به عنوان یکی از قدیمی‌ترین خودروسازان چینی که سابقه فعالیت بیش از ۵۰ سال در کامیون و ماشین‌آلات تجاری دارد؛ تاکنون محصولات مختلف سواری هم تولید و روانه بازارهای هدف کرده است. جک در سال ۲۰۱۰ موفق شد به جمع ۱۰ خودروساز برتر چین بپیوندد و سهم ۲.۵ درصدی از بازار چین را از آن خود کند.

شرکت کرمان موتور، طی سالیان اخیر و بر اساس تفاهم‌نامه‌های همکاری که با جک چین منعقد کرده است؛ خودروهای متنوعی از این خودروساز را به بازار داخلی کشور عرضه کرده است. از مهمترین این محصولات، می‌توان به سواری J5 اشاره کرد که در زمان ورود، ارزان‌ترین خودروی اتوماتیک بازار بود و فروش قابل توجهی داشت. از سویی دیگر، کراس‌اور S5 توربو نیز با پیشرانه قدرتمند خود حضوری موفق در ایران را سپری می‌کند و فعلا پرتقاضاترین خودروی چینی کشور است.

به‌تازگی خبر رسیده است که، شرکت کرمان موتور پس از رونمایی از خودروی کراس‌اوور S3 در نمایشگاه‌ خودروی شیراز، خودرویی جدید برای سبد محصولات خود در نظر گرفته است. مدل جدید جک، سدان J4 خواهد بود که اولین نمونه آن نیز طی روزهای اخیر توسط کرمان موتور وارد کشور شده است. جک J4 در کلاسی پایین‌تر از J5 قرار دارد و به عنوان رقیبی برای خودروهای فاو بسترن B30، بی‌وای‌دی F3، برلیانس H330 و ام‌جی 360 شناخته می‌شود. در سال ۲۰۱۴ شرکت جک بیش از ۱۱ هزار دستگاه از این خودرو را در چین به فروش رسانده است.

این محصول جدید، دارای فاصله محوری ۲.۶ متری خواهد بود و به پیشرانه ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر خطی با توان خروجی ۱۱۱ اسب بخار و گشتاور ۱۴۵ نیوتون‌متر مجهز شده است. این خودرو در ۱۳.۵ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. وظیفه انتقال قوای محرکه به عهده جعبه دنده CVT است و از تجهیزات ایمنی و امکانات رفاهی مختلفی مانند ترمز ضد قفل (ABS)، سیستم پایداری الکتریکی (EBD)، فرمان برقی، سیستم پایداری مک‌فرسون در جلو و مستقل در عقب، چرخ‌های ۱۵ اینچی آلومینیومی و سیستم صوتی نسبتا کاملی بهره می‌برد. استاندارد آلایندگی این خودرو یورو ۵ است و با دارا بودن ۶ کیسه هوا موفق به دریافت ۵ ستاره ایمنی از موسسه بررسی ایمنی خودروهای چین (C-NCAP) شده است.

هنوز مشخص نیست خودروی J4 با چه قیمتی روانه بازار خواهد شد؛ اما می‌توان انتظار داشت با توجه به قیمت رقبای این خودرو مانند برلیانس H330 و فاو بسترن B30، کرمان موتور جدیدترین محصول خود را در بازه قیمتی ۵۰ تا ۶۰ میلیون تومان روانه بازار کند. نکته مهم آن است که تمامی خودروهایی که در این محدوده قیمتی قرار دارند دارای پیشرانه‌ای ۱.۵ یا ۱.۶ لیتری هستند و عملا از قوای فنی و محرکه یکسانی بهره می‌برند که این موضوع، نقش آپشن‌ها، امکانات ایمنی و رفاهی را در میزان فروش آنها، پررنگ خواهد کرد.
باید منتظر ماند و دید کرمان موتور چه زمانی و با چه قیمتی، سدان کوچک شرکت جک را به بازار خودروی کشور عرضه می‌کند و آیا شرایط خرید اقساطی، برای این مدل وجود خواهد داشت یا خیر.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید