نیویورک تایمز: ترامپ دولتش را برای خروج از برجام تحت فشار قرار داده است/ ایران در حال گسترش نفوذ خود در سراسر منطقه است / گسترش نفوذ ایران در خاورمیانه نتیجه حمله آمریکا به عراق است

    کد خبر :81285

روزنامه آمریکایی می نویسد که ایران بدون شک در حال گسترش نفوذ خود در سراسر منطقه است و این در نتیجه حمله آمریکا به عراق در سال 2003 و سقوط صدام حسین است.
به گزارش نامه نیوز، نیویورک تایمز در گزارشی ضمن وارد کردن ادعاهای بی پایه و اساسی در قبال ایران از برجام دفاع کرد.

در این گزارش آمده است:

مخالفان توافق هسته ای ایران در سال 2015 اغلب این شکایت را مطرح می کنند که این توافق پاسخگوی مسیرهای گسترش نفوذ ایران در منطقه و اقدامات بی ثبات کننده این کشور در خاورمیانه نیست. این نگرانی ها درحالی که قابل توجه هستند اما دلیلی برای خروج و یا نقض برجام نیست.

در حالی که ترامپ رئیس جمهور آمریکا دولت خود را برای خروج از برجام تحت فشار قرار داده است که هیچ شواهد و قرائنی در زمینه نقض برجام از سوی ایران وجود ندارد.

منتقدان اغلب این واقعیت را انکار می کنند که هدف از توافق هسته ای بازداشتن ایران از تولید سلاح اتمی بود، هدفی که بسیار حیاتی و ضروری است.

منتقدان همچنین این حقیقت را انکار می کنند که برجام در حال اجرا است و تاکنون نیز اجرای آن موفقیت آمیز بوده ، آژانس بین المللی انرژی اتمی دقیقا فعالیت های ایران را زیر نظر گرفته و حتی وزارت خارجه ترامپ نیز اجرای برجام را تایید کرده است.

می توان چالش هایی که آمریکا می توانست در صورت نبود برجام با آن مواجه شود را تصور کرد و واشنگتن باید با دو کشور دارای سلاح اتمی مقابله می کرد یکی ایران و دیگری کره شمالی.

اما اکنون چنین نیست، کره شمالی و آمریکا در روزهای اخیر لفاظی های خطرناک و تهدید آمیز را علیه یکدیگر داشتند، کره شمالی 20 بمب اتمی دارد و این در حالی است که ایران هیچ بمبی در اختیار ندارد.

واشنگتن به جای زیر سوال بردن توافق هسته ای ایران می تواند توجهاتش را به سمت نگرانی های ناشی از فعالیت های غیر هسته ای ایران متمرکز کند. کشورهای سنی عرب این نگرانی را دارند که ایران شیعه به دنبال راه اندازی هلال شیعی از افغانستان تا مدیترانه است.

ایران بدون شک در حال گسترش نفوذ خود در سراسر منطقه است و این در نتیجه حمله آمریکا به عراق در سال 2003 و سقوط صدام حسین است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید