بازتاب خارجی سخنان هسته ای روحانی در مجلس: هشدار رئیس جمهور ایران به واشنگتن و رئیس جمهور آمریکا/ به اعمال تحریم های جدید ادامه دهید از برجام خارج می شویم/ سی ان ان: روحانی تهدید به خروج از برجام کرد

    کد خبر :81279

رسانه های خارجی به طور گسترده به بازتاب اظهارات هسته ای امروز رئیس جمهور در مجلس پرداختند.
به گزاش بازتاب، دیلی میل در گزارشی به اظهارات امروز حسن روحانی در مجلس درباره توافق هسته ای واکنش نشان داد و نوشت:

حسن روحانی رئیس جمهور ایران هشدار داد که در صورت اینکه آمریکا به اعمال تحریم های جدید علیه ایران ادامه دهد این کشور می تواند در عرض چند ساعت از توافق هسته ای با قدرت های خارجی خارج شود.

رئیس جمهور ایران در سخنرانی خود در پارلمان این کشور همچنین به همتای آمریکایی خود دونالد ترامپ حمله کرد و گفت که رئیس جمهور آمریکا به جهان نشان داد که واشنگتن شریک خوبی نیست.

روحانی در شرایطی این اظهارات را در شرایطی عنوان کرده است که توافق هسته ای به دلیل آزمایش موشکی ایران و اعمال تحریم های جدید از سوی آمریکا تحت فشار است.تهران و واشنگتن یکدیگر را به نقض روح برجام متهم می کنند.

روحانی هشدار داد که ایران آماده آن است که از برجام خارج شود، در نتیجه توافق هسته ای اغلب تحریم های بین المللی علیه ایران در مقابل اعمال محدودیت هایی در برنامه هسته ای ایران برداشته شدند.

خبرگزاری رویترز نیز با انتخاب تیتر «روحانی: ایران می تواند در صورت ادامه تحریم های آمریکا در مدت چند ساعت از توافق هسته ای خارج شود » به بازتاب اظهارات امروز رئیس جمهور کشور پرداخت.

سی ان ان نیز در گزارشی به اظهارات امروز رئیس جمهور واکنش نشان داد و نوشت که رئیس جمهور ایران که اخیرا بار دیگر به سمت ریاست جمهوری انتخاب شد تهدید کرد که این کشور درعرض چند ساعت از برجام خارج خواهد شد اگر آمریکا بخواهد به اعمال تحریم های جدید علیه ایران ادامه دهد.

سی ان ان در ادامه با اشاره به جزئیان سخنان امروز رئیس جمهور نوشت: روحانی یکی از معماران اصلی توافق هسته ای ایران و 1+5 است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید