طالبان به ترامپ نامه نوشت

    کد خبر :81142

گروه طالبان نامه مفصلی را به پنج زبان انگلیسی، پشتو، فارسی، عربی و اردو خطاب به دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا منتشر کرده است.

به گزارش بی بی سی، در این نامه گروه طالبان از ترامپ خواسته‌ که در استراتژی جدید آمریکا برای افغانستان، تصمیم به اخراج تمام نیروهای آمریکایی از این کشور بگیرد.

در این نامه از تعلل و تاخیر در اعلام این استراتژی، به عنوان نشانه‌ای از پی بردن اشتباهات آمریکا در افغانستان از سوی ترامپ یاد شده است.

کاخ سفید بازنگری بررسی راهبرد نظامی آمریکا در افغانستان را روی دست گرفته و گزارش‌ها حاکی از آن است که تیم امنیتی ترامپ بر سر اعزام نیروهای بیشتر به افغانستان گرفتار دودستگی شده است.

طالبان در نامه خود نوشته که آنها گروهی منظم با مسئولیت ملی، نظامی و سیاسی در منطقه هستند که مانع بسیاری از “فتنه‌ها” شده اما آمریکا نباید آن‌ها را مجبور بسازد که دست به سوی حریفان آمریکا دراز کند.

این نامه گروه طالبان در حالی منتشر می‌شود که ضمیر کابلوف نماینده ویژه روسیه در افغانستان، به تازگی در در گفت‌و‌گو با روزنامه روسی ایزوستیا، ماموریت نظامی آمریکا در افغانستان را “ناکام” خوانده و گفته که نیروهای آمریکایی باید افغانستان را ترک کنند.
کشورهای روسیه، پاکستان و ایران از جمله کشورهایی هستند که متهم به حمایت از گروه طالبان هستند.

طالبان در نامه‌شان به ترامپ، نوشته است که پس از شانزده سال از حضور نیروهای خارجی در افغانستان، وضعیت این کشور هر روز بدتر شده است.

به باور این گروه، ناتوانی “دست نشانده‌های انتخاب شده آمریکا” دلیل اصلی این وضعیت است.

طالبان نوشته است “آن حکومت قادر به این نیست که رئیس جمهوری آن با معاون خود موافق باشد، هم اکنون شما می‌بینید که معاون اول به اصطلاح ریاست جمهوری ژنرال دوستم جنگسالار و شخص متهم به جرایم جنگی در خارج از کشور علیه اشرف غنی ائتلاف تشکیل می‌دهد، در داخل کشور والی‌ها در مقابل وی قیام کرده‌اند و اعضای پارلمانش خواهان برطرفی وی از قدرت اند.”

گروه طالبان به مصرف میلیاردها دلار در افغانستان و کشته شدن سربازان آمریکایی در این کشور اشاره کرده و از ترامپ خواسته از اشتباهات گذشتگان خود عبرت گرفته و به مشورت بعضی مقامات آمریکایی مبنی بر افزایش نیرو در افغانستان گوش ندهد.

طالبان دلیل اصلی جنگ در افغانستان را “اشغال خارجی” خوانده و از ترامپ خواسته‌اند با خروج نیروهایش، تصمیمی صلح‌جویانه برای این کشور بگیرد.

گروه طالبان پیش از این نیز زمانی که ترامپ به تازگی رئیس جمهوری آمریکا انتخاب شده بود، به او نامه‌ای نوشته بودند و از او خواسته بودند که به جنگ در افغانستان پایان دهد.
ائتلاف بین‌المللی تحت رهبری آمریکا در پی حملات یازدهم سپتامبر در سال ۲۰۰۱ و با تایید شورای امنیت سازمان ملل متحد، رژیم طالبان در افغانستان را به دلیل حمایت و جا دادن به اسامه بن لادن و اعضای شبکه القاعده در افغانستان سقوط داد.

اما جنگجویان طالبان از آن زمان تاکنون به نبرد علیه نیروهای ائتلاف بین‌المللی و نیروهای امنیتی دولت افغانستان ادامه داده‌اند.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید