روحانی در دفاع از وزیر پیشنهادی فرهنگ چه گفت؟

    کد خبر :81092

رئیس جمهور صبح امروز در دفاع از وزیر پیشنهادی فرهنگ در مجلس شورای اسلامی گفت: صالحی هم تحصیلکرده دانشگاه است هم تحصیلکرده حوزه و اشراف خوبی به مسائل فرهنگی کشور دارد.

به گزارش خبرنگاران پویا،‌ حجت‌الاسلام حسن روحانی صبح امروز سه‌‌شنبه 24 مرداد ماه در دفاع از سید‌عباس صالحی ویر پیشنهادی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مجلس شورای اسلامی گفت: در زمینه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی من باید از دو وزیر گذشته تشکر کنم، از آقای جنتی وزیر اول که تلاش‌های بسیار مجدانه‌ای انجام داد و بعد آقای صالحی امیری که همان راه را ادامه داد، امروز هم آقای سیدعباس صالحی این مسئولیت را برعهده می‌گیرند.

وی ادامه داد:‌ در این 4 سال ما در این وزراتخانه در خدمت جناب صالحی بودیم، ایشان هم تحصیل کرده حوزه است و هم تحصیلکرده دانشگاه.اشراف خوبی به شرایط فرهنگی جامعه، شرایط حوزه و دانشگاه دارد.

روحانی با اشاره به اولویت‌های فرهنگ در دولت دوازدهم گفت:‌ مسئله وزارت ارشاد از نظر فرهنگی برای ما بسیار مهم است، مهمترین حرف همان بود که من در سیاست‌های دولت به ان اشاره کردم‌، بناید بگذاریم، سلیقه در کشور ما حاکم شود، یک آقایی در جاییی سلیقه‌ای دارد، برای خودش محترم است، ما باید قانون را اجرا کنیم. اگر هم وزارت ارشاد وظیفه‌ای بر عهده ندارد، این وظیفه مجلس است که آن وظیفه را از ارشاد بگیرد و به شخص دیگری واگذار کند‌، آن وقت معلوم باشد که ما وظیفه نداریم.

وی ادامه داد:‌ اما زمانی که این وظیفه وزارت ارشاد و دولت است،‌ دولت نظارت برکتاب و فیلم نظارت می‌کند‌، دولت بر اجرای مسائل هنری در کشور نظات می‌کند،‌ جای دیگر حق نظارت ندارد و اگر هم اینجور مداخلات باشد، بهتر است مجلس این کارها را به همان مداخله‌‌گران واگذار کند و مشخص شود ما وظیفه‌ای بر دوش نداریم.

رئیس جمهور با اشاره به فعالیت‌هایی که در وزارت ارشاد دولت دوازدهم باید پیگیری شود،‌ گفت:‌ هویت و سبک زندگی اسلامی ایران برای ما مهم است و باید توسط وزارت ارشاد دنبال شود. پاسداشت از تنوع و تکثر فرهنگی و قومی در ایران، افزایش مشارکت بخش خصوصی و مردمی، رفع موانع قانونی، اجرایی و سلیقه‌ای در تولید آثار و محصولات، افزایش حضور کشور در رویدادهای فرهنگی،‌ دینی، منطقه‌ای وجهانی، افزایش سهم ایران از بازار محصولات، حمایت از تولید و ترویج آثار و محصولات فرهنگی کشور، افزایش سهم زنان و جوانان در سیاستگذاری و برنامه‌ریزی فرهنگی، حمایت از حقوق همه اقلیت‌ها در فعالیت‌های فرهنگی به ویژه برادران اهل تسنن و تمرکززدایی از نظام فرهنگی در کشور برای ما مهم است و باید پیگیری شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید