10میوۀ عجیب جهان + تصاویر

    کد خبر :81058

شاید گمان می کنیم که میوه ها و سبزیجاتی همچون موز، پرتقال و سیب پُرمصرف ترین میوه ها و سبزیجات انسان هستند ولی چنین نیست زیرا در جهان میوه های عجیب فراوانی هست که همگان دسترسی به این میوه ها ندارند و بسیاری از مردم هم آن را نمی شناسند و شاید چنین میوه هائی یک روز به میوه های پُرمصرف مردم تبدیل شود.

در ذیل 10 میوه از میوه های عجیب را که در مناطق خاصی از جهان می روید ، می آوریم :

1 – میوۀ گراویولا

میوه گراویولا همچون بستنی در دهان آب می شود و گفته می شود که برای برطرف کردن سردرد به کار می رود و تنها عیب این میوه سمی بودن دانه هایش است.

2 – دوریان

بوی بد یکی از ویژگی های متفاوت میوه دوریان است ولی مزۀ این میوه گوارا و لذیذ است. علت بوی بد دوریان وجود گوگرد ارگانیک در این میوه است. مزۀ دوریان مخلوطی از مزۀ آجیل ، پنیر و میوه های مختلف است. دوریان فواید زیادی دارد و برای درمان بیخوابی ، پیری زودرس ، مشکلات استخوان و کم خونی به کار می رود. مصرف زیاد میوه دوریان باعث افزایش شدید فشار خون می شود.

3 – کاکایا ، جک فروت

این میوه 70 پوند یعنی حدود 32 کیلوگرم وزن دارد و طولش 3 فوت است. مزه اش ترکیبی از مزه موز ، آناناس و انبه است و مزه دانه هایش شبیه مزه کاکائوی تفتیده است.

 

4 – جابوتیکابا

این میوه مزه ای شبیه مزه انگور دارد و به همین دلیل انگور برزیلی نیز نامیده می شود و عامه مردم از این میوه برای درمان آسم و التهاب لوزه استفاده می کنند.

5 – میراکل (میوۀ معجزه)

میراکل فایده اعجاب آوری دارد به نحوی که هر چیزی که پس از این میوه خورده شود ، دارای مزه شیرین می شود حتی اگر آن چیز مزه ترش داشته باشد. محققان مصرف میراکل را به بیماران سرطانی خصوصاً بیماران شیمی درمانی توصیه می کنند . بیماران شیمی درمانی با مصرف میراکل می توانند حس چشائی خود را بازیابند.

6 – موز سرخ

این موز عجیب مزه ای شبیه مزه انبه و توت دارد و در مقایسه با موز زرد دارای مقدار فراوانی پتاسیم و ویتامین سی است.

 

7 – کیوانو

این میوه خیار شاخدار آفریقائی نیز نامیده می شود و از دسته هندوانه می شود و مزه دانه های رسیده اش شبیه مزه خیار ، کیوی و موز است . آفت های خاک نمی تواند آسیبی به این میوه بزند.

 

8 – گوجۀ درختی (تاماریلو)

گوجه درختی میوه محبت هم نامیده می شود و مزه اش شبیه مزه گوجه و فلفل تند است و برای تهیه شیرینی جات و دسرها به کار می رود. فقط رسیدۀ این میوه مصرف می شود زیرا کال این میوه کمی سمی است.

9 – دست بودا

دست بودا میوه ای آسیائی با بوئی خوش شبیه بوی بنفشه است و مغزی شیرین دارد و معمولاً با ماهی پخته می شود و به سالاد اضافه می شود و فواید درمانی عجیب فراوانی دارد و اختلالات دستگاه تنفسی و گوارشی را بهبود می بخشد و دستگاه ایمنی بدن را تقویت می کند.

10 – سالاک

سالاک به علت داشتن پوست قهوه ای و تیغدار میوه مار هم نامیده می شود و باید تیغ های پوست این میوه را جدا کرد . مزه سالاک شبیه مزه آناناس ، موز و آجیل است و فواید زیادی دارد و به بهبود مشکلات جشمی و درمان بواسیر کمک می کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید