روحانی در دفاع از وزیر پیشنهادی راه:

چطور است که برخی با خرید با منت هواپیمایی که 10 سال در یک کشور آفریقایی پرواز کرده بود خوشحال می شدند اما امروز از خرید هواپیمای نو عصبانی اند

    کد خبر :81049

رئیس جمهور در خصوص وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی گفت: آقای آخوندی وزیر بسیار فعالی بودند اما در بخش مسکن نتوانستیم به توافق نهایی برسیم و در دولت دوازدهم اولین چیزی که به جد از ایشان خواهم خواست مسئله مسکن است، به اعتقاد بنده مسکن از طریق خاصی با همکاری بخش خصوصی قابل حل است و مهمترین راهکار برای رفع مشکلات در بخش مسکن رسیدگی به بافت فرسوده است.

به گزارش انتخاب، روحانی ادامه داد: باید در بافت فرسوده کار شود. ما در یک بیابان مسکن می سازیم اما متوجه می‌شویم که نه آب، نه برق، نه گاز، نه جاده وجود دارد اما بافت فرسوده، گاز، آب، برق، مدرسه، مسجد و روحانی دارد و با نوسازی بافت فرسوده مسکن برای اشخاصی که متقاضی خانه هستند، تأمین می شود. در شورای هماهنگی اقتصادی به آقای آخوندی گفتم نظر بنده این است که مشکل مسکن از طریق نوسازی بافت فرسوده حل شود که البته ایشان نظراتی داشتند و پیگیری‌هایی کردند؛ در هر صورت گله‌ها را مطرح کردم تا به تعریف برسم.

رئیس جمهور افزود: ان‌شاء الله در بخش مسکن شاهد یک حرکت خوب خواهیم بود و در تهران نیز با توجه به شرایط امروز که شورای شهر و شهرداری پیدا کرده هماهنگی‌هایی باید باشد. یکی از مشکلات آقای آخوندی ناهماهنگی با شهرداری تهران بود و هر روز ایشان در دولت می‌گفتند آن منطقه شهر را خلاف قانون ساختند یا برجی بر خلاف قانون ساخته شد و موضوع حل نمی‌شد. امیدواریم در این دوره شاهد این مشکلات نباشیم.

وی ادامه داد: آقای آخوندی در زمینه راه، راه آهن و بنادر و هواپیمایی به جد کارهای مهمی انجام دادند، هم پرتلاش بودند و هم دارای برنامه خوبی بودند، امروزدر چابهار شاهد یک نشاط اقتصادی جدید هستیم. در اینچه‌برون راه آهن کشور با مناطق شمالی متصل شد و امیدواریم شاهد راه آهن چابهار به سمت زاهدان و در نهایت به سمت خراسان باشیم.در 5 استان کشور یا راه آهن وصل شده یا در ماه‌های آینده وصل می شود بنابراین کارهای مهمی صورت گرفته و در جاده‌ها و آزادراه ها کارهای بزرگی انجام شده است.

روحانی تصریح کرد: در جاده‌های شمالی که معضلاتی وجود داشت رسیدگی‌هایی صورت گرفته و بخشی از کارها رو به اتمام است؛ در زمینه هواپیمایی بعد از40 سال این تابو شکسته شد و توانستیم با یک شرکت بزرگ هواپیماساز قرارداد ببندیم بنابراین چطور می‌شود که خوشحال می‌شویم برای خرید با منت هواپیمایی که 10 سال در یک کشور آفریقایی پرواز کرده است؟ اما اگر هواپیمای نو خریداری کنیم یک عده‌ای نمی‌دانم برای چه عصبانی می‌شوند بنابراین به اعتقاد بنده کار بزرگی صورت گرفته و از لحاظ عزت ملی نیز این موضوع حائز اهمیت است.

رئیس جمهور افزود: اینکه هواپیماهای کهنه و قراضه را از کشورهای جهان سوم با 3 برابر قیمت خریداری می‌کنیم منتی ندارد اما در حال حاضر هواپیما خریداری می‌شود بدون اینکه فشاری بر بودجه تحمیل شود و از طریق کارکرد هواپیما هزینه‌های خرید تسویه می‌شود، از نظر بنده در این کار بزرگ دکتر ظریف و آقای آخوندی نقش مهمی داشتند البته دکتر سیف نیز در بسیاری از زمینه ها در این مورد همکاری کردند و ان شاء الله بتوانیم از آقای آخوندی با تخصص‌ها و لیاقت‌هایی که دارند و فعال بودنش در بحث‌های اقتصادی در دولت استفاده کنیم و امیدوارم ایشان از بحث مسکن مهر نیز خلاص شوند که بتوانیم مسیر درستی را برای بخش مسکن انتخاب کنیم.

وی گفت: پیشرفت صنعت ساختمان در ایران و هدایت سرمایه‌گذاری بخش مسکن به سمت ساخت خانه مناسب برای اقشار مختلف باید پیگیری شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید