بیماران دیگر فرش زیر پای خود را نمی‌فروشند

    کد خبر :81042

نایب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس گفت: طرح تحول در نظام سلامت در همه جای دنیا با یک بازه ۱۰ تا پانزده ساله اجرا شده است. در ایران هم فقط سه سال است که اجرای این طرح شروع شده و همه باور داریم ضعف‌ها و مشکلاتی گریبانگیر آن است.

محمد حسین قربانی در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به اینکه قبل از طرح تحول سلامت بیماران پشت در بیمارستان‌ها تا ماهها معطل می‌شدند، اظهار داشت: از سوی دیگر هزینه‌های درمان تا حدی بالا بود که مردم فرش زیر پای خود را می‌فروختند تا بتوانند از پس هزینه‌های درمان برآیند. اما در حال حاضر شاهد این هستیم که تقریباً این مشکلات از بین رفت، تا جایی که پرداختی از جیب مردم تا حد زیادی کاهش پیدا کرد و می‌توان به راحتی ادعا کرد که در این دوره تقریباً بیماران دغدغه هزینه درمان را نداشتند.

قربانی در ادامه درباره وضعیت بیمه‌های درمانی افزود: علاوه بر این که عملکرد دولت در بیمه‌های درمانی مناسب بود و بیش از 300 نوع خدمت تحت پوشش بیمه قرار گرفت. همه این موارد نشان می‌دهد که در این حوزه تلاش صورت گرفته و مدیر موفقی پشت آنها بوده است.

قربانی ادامه داد: یکی از بارزترین نقاط قوت هاشمی کشاندن خدمات درمانی به روستاها بود و ما شاهد این بودیم که در مناطق محروم و شهرهای کم برخوردار خانه‌های بهداشت گسترش یافت و نیروی انسانی متخصص به این مناطق اعزام شد. این نیروها هم اکنون در بیمارستان‌های نقاط دوردست حضور دارند و در آن مناطق خدمت رسانی می‌کنند.

وی سپس با به طرح تحول سلامت اشاره کرد و افزود: طرح تحول در نظام سلامت در همه جای دنیا با یک بازه 10 تا پانزده ساله اجرا شده است. در ایران هم فقط سه سال است که اجرای این طرح شروع شده و همه باور داریم ضعف‌ها و مشکلاتی گریبانگیر آن است. ولی در این سه سال بهترین نتیجه را ارائه داده است، که لازم است.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس اظهار امیدواری کرد با اجرای برنامه‌های دکتر هاشمی، وضعیت بهداشت و درمان مردم بیش از پیش بهبود یابد و مجلس هم قطعاً حمایت خواهد کرد.

وی با بیان اینکه اکثر نمایندگان مجلس از ابقای وزیر بهداشت به دلیل رضایت مردم، حمایت می کنند، ادامه داد: از فضای کلی مجلس این طور به نظر می‌رسد که نمایندگان برای استمرار تحولات صورت گرفته در حوزه سلامت بازهم به وزیر پیشنهادی بهداشت و درمان رای اعتماد دهند و مسیر را برای استمرار برنامه‌های او هموار کنند.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس با تاکید بر اینکه بهترین خروجی کار سید حسن هاشمی کارنامه مدیریت چهار ساله او است، گفت: در نگاه کلی به این کارنامه ارتقای وضعیت سلامت بسیار مشهود است و براساس آن می‌توان شهادت داد که وزیر بهداشت عملکرد مثبت و موفقی داشته و خواهد داشت. همچنین در ادامه خدمات دکتر هاشمی و با توجه به شناختی که از ضعف‌های حوزه سلامت پیدا کردند، به سوی رفع مشکلات گام بردارند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید