واگذاری هتل‌های هما، شرکت رجا و بانک پارسیان به بابک زنجانی

    کد خبر :81030

قاضی مقیسه جزئیاتی از واگذاری هتل‌های هما، شرکت رجا و بانک پارسیان به بابک زنجانی را تشریح کرد.

به گزارش تسنیم، دوازدهمین جلسه محاکمه همدستان بابک زنجانی متهم اصلی پرونده نفتی، صبح امروز در شعبه 28 دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه برگزار شد.

رئیس دادگاه در ابتدای جلسه در واکنش به اظهارنظر متهم مبنی بر اینکه اینکه انعقاد تفاهم نامه با هدف کلاهبرداری از سازمان تأمین اجتماعی، برداشتی نادرست است گفت: شما گفتید کارشناس هستید و از وزارت اطلاعات تحقیقات کردید. همچنین شما پرس‌وجو کردید تا ببینید منابع بابک زنجانی باقی مانده یا خیر و معاون اقتصادی وزارت اعلام کرد که باقی مانده است؛ بنابراین داستان‌سرایی نکنید، امروز جلسه آخر است. لطفاً صداقت داشته باشید، آقای “ی” را چه کسی به مسئولان تامین اجتماعی معرفی کرد؟ شما معرفی نکردید؟

فلاح هروی پاسخ داد: خیر، این اتفاقات قبل از اینکه بنده به تأمین اجتماعی بروم رخ داده است.

قاضی مقیسه گفت: بابک زنجانی طی نامه ای در تاریخ 14 بهمن سال 91 به وزیر وقت نفت می‌نویسد که 5 فقره چک سازمان تأمین اجتماعی ارائه شده به مبلغ 355 میلیارد و 19 میلیون و 563 هزار و 600 ین ژاپن نزد بانک مسکن شعبه میدان ونک بابت بدهی به ذی‌نفع پرداخت می شود. اینها همان چک‌های تأمین اجتماعی بودند که به شرکت نفت دادید.

رئیس دادگاه افزود: شما پول‌های محرومترین افراد کشور را گرفتید و پول نفت را غارت کردید. با توجه به نامه بابک زنجانی شما چک‌ها را به وزارت نفت دادید و هیچ‌کس غیر از شما، بابک زنجانی و شمس در این قضیه دخالت نداشته است.

متهم جواب داد: هیچ ارتباطی به من ندارد. من چک‌ها را تحویل شرکت دادم و به وزارت نفت ندادم.

قاضی مقیسه خطاب به متهم گفت: شما 355 میلیارد ین ژاپن را بابت طلب نفت در بانک مسکن گذاشتید و از پول بیت‌المال پرداخت کردید. اخلال در نظام اقتصادی و کلاهبرداری از این بالاتر هم می‌شود؟

قاضی مقیسه در ادامه با اشاره به شرکت هایی که قرار بوده سهام‌شان به زنجانی واگذار شود گفت: 95 درصد مجموعه هتل‌های هما، 40 درصد سهام رایتل، 100 درصد محصولات لطیف، 100 درصد قطار رجا، 31.5 درصد پتروشیمی امیرکبیر، 90 درصد پتروشیمی غدیر، 99.13 درصد پتروسینا، 45 درصد سیمان فیروزکوه، 93 درصد کاشی الوند کاشی، 4 درصد بانک پارسیان، 100 درصد مس شهید باهنر، 19 درصد بیمه میهن و مابقی املاک داخل تهران از جمله شرکت‌هایی است که شما آن را کارشناسی و خریداری کرده‌اید و قرار بوده به زنجانی فروخته شود؛ آن هم وقتی پولی در کار نبوده است. شما در شناسایی و کارشناسی این شرکت‌ها حرفه‌ای بوده‌اید.

متهم پاسخ داد: بنده کارشناسی نکردم و ارزیابی کردم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید