دفاع اصلاح‌طلبان از روحانی/ رحمانیان: به شرایط و محدودیت‌های روحانی آگاهیم/ کابینه دوازدهم قابل دفاع است

    کد خبر :80937

مدرمسئول روزنامه شرق بر این عقیده است که رئیس جمهوری با توجه به شرایط و محدودیت‌هایش توانست وزرای مناسبی را انتخاب کند، قطعا اگر شرایط اینگونه نبود انتظارات از روحانی نیز بیشتر بود، به همین دلیل معتقدم باید همچنان از روحانی حمایت کنیم.
مهدی رحمانیان؛فعال سیاسی و مدیرمسئول روزنامه شرق، در گفت و گو با نامه نیوز، با اشاره به آخرین وضعیت روابط اصلاح‌طلبان و حسن روحانی گفت: برآیندم از نظرات و مباحث اصلاح‌طلبان این است که از کابینه دوازدهم ناراضی نیستند زیرا شرایط روحانی را به خوبی درک می‌کنند. معتقدم معدل کابینه روحانی کاملا قابل دفاع است.

رحمانیان با بیان اینکه اصلاح‌طلبان به دنبال این نیستند که خودشان در صدر امور بنشینند، خاطرنشان کرد: نگاه اصلاح‌طلبان این است که “دیدگاه” اصلاحات در جامعه نمود پیدا کند و در امور نیز موثر باشد. اصلاح‌طلبان حاضرند تا حتی افرادی که برچسب اصلاح‌طلبی ندارند اما مشی اصلاح‌طلبی دارند امور را به دست بگیرند. کابینه دوازدهم با تمام حواشی که طی روزهای اخیر برای آن ایجاد شده، کابینه‌ قابل دفاعی است و معتقدم آقای روحانی را همچنان باید مورد حمایت قرار داد تا بتواند برنامه و ایده‌های خود را به سمت جلو به پیش ببرد.

این فعال سیاسی ادامه داد: اصلاح‌طلبان برایشان این اهمیت دارد که مشی اصلاح‌طلبی بر کشور حاکم شود نه اینکه حتما اصلاح‌طلبان در پست‌های مهمی همچون وزارت یا معاونت قرار بگیرند؛ این نگاه سال‌هاست که در میان اصلاح‌طلبان حاکم است. انتخاب دوباره رحمانی فضلی نیز از همین دیدگاه قابل بررسی است. به نظر می‌رسد کارنامه 4 ساله وزیر کشور قابل دفاع است؛قبول داریم که در برخی مواقع انتقاداتی بوده اما در کل عملکرد موفقی داشته‌اند.

رحمانیان با بیان اینکه بعید است رفتار روحانی نسبت به اصلاح‌طلبان تغییر پیدا کند، خاطرنشان کرد: رئیس‌جمهور به خوبی آگاه است که اصلاح‌طلبان در پیروزی او نقش بسیار مهمی را ایفا کردند؛ پس طبیعی است که همان مشی و رفتاری که تاکنون در قبال اصلاح‌طلبان داشته را از این به بعد نیز ادامه دهد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با تاکید بر اینکه اگر اتفاق خاصی رخ ندهد ائتلاف اصلاح‌طلبان و روحانی همچنان پا برجا خواهد بود ؛ تصریح کرد: در عالم سیاست هرچیزی امکان دارد که رخ دهد، سیاست مانند آزمایشگاه نیست که دما و فشار ثابتی داشته باشد.

رحمانیان با اشاره به وزیر پیشنهادی ارتباطات که انتقادات بسیاری به او وارد شده است، گفت: در خصوص آقای جهرمی علاوه بر انتقاداتی که به سابقه ایشان وارد است، سخنان دیگری هم مطرح می‌شود مبنی بر اینکه در سال‌های گذشته که وزارت ارتباطات اقداماتی را برای مانع شدن از مسدود شدن شبکه های اجتماعی کرده بود، بخش زیادی از آن مربوط به عملکرد آقای جهرمی است. معتقدم باید صبر کنیم تا در روز رای اعتماد برنامه‌ها و دفاعیات آقای جهرمی را ببینیم و پس از آن نظر بدهیم. به هرصورت اگر همانگونه که مطرح می‌شود و جهرمی نقش موثری برای جلوگیری از مسدود و محدود کردن شبکه‌های اجتماعی داشته باشد، گزینه قابل دفاعی برای وزارت ارتباطات خواهد بود.

مدیرمسئول روزنامه شرق با بیان اینکه توان روحانی برای انتخاب وزرا همین کابینه‌ای است که معرفی کرده، تصریح کرد: طبیعتا اگر فضای مناسب‌تری برای رئیس‌جمهور فراهم بود، کابینه‌ متفاوت‌تری را هم معرفی می‌‎کرد، به همین دلیل و با توجه به محدودیت‌های روحانی می‌گوییم کابینه او قابل دفاع است. مردم نیز کاملا این محدودیت‌ها را درک می‌کنند، زیرا معتقدم مردم عقب‌تر از سیاسیون نیستند بلکه جلوتر هستند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید