غلامعلی جعفرزاده:

فضای مجلس به نفع دولت تغییر کرده است/ رحمانی فضلی، کرباسیان و آذری جهرمی لب مرزی هستند

    کد خبر :80934

عضو فراکسیون مستقلین بر این عقیده است که وزرای پیشنهادی کابینه تاکنون توانسته اند نمایندگان را اقناع کنند و خوشبختانه جو مجلس به نفع دولت و وزرا است.
غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی،نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با نامه نیوز،با اشاره به آخرین وضعیت وزرای پیشنهادی برای گرفتن رای اعتماد گفت: وضعیت نسبت به روزهای گذشته بسیار فرق کرده ، شرایط به سمت دولت برگشته است و به احتمال زیاد کابینه به طور کامل رای می‌آورد.

وی ادامه داد: با سایر همکارانم که در مجلس صحبت کردم جو کلی به نفع دولت است اما برخی از وزرا رای لب مرزی دارند؛ مانند آقایان رحمانی فضلی، کرباسیان و آذری جهرمی. البته گذشتن از این لب مرز بودن هم بستگی به دفاع وزرا در روز مقرر دارد. اگر تلاش کنند می‌توان رای اعتماد نمایندگان را به خود جذب کنند.

عضو فراکسیون مستقلین با بیان اینکه تلاش وزرا برای اقناع نمایندگان بی سابقه و ستودنی است، خاطرنشان کرد: در هیچ دوره‌ای ندیدم که وزرا تا این درجه در جلسات شرکت کنند و به تبادل اطلاعات بپردازند. وزاری پیشنهادی شبانه روز در مجلس حضور دارند و در اینجا خیمه زده‌اند.

این نماینده مجلس با تاکید بر این موضوع که وزرا حق ندارند برنامه بدهند، تصریح کرد: وزرا باید بگویند که میخواهند با برنامه‌های مصوب قانونی مجلس چه کنند؟ با برنامه اقتصاد مقاومتی،اصل 144، قانون بودجه و … . برخی وزرا به دلیل ناآشنا بودن در جلسات موضوعات بی ربطی را مطرح می‌کردند.اما آقایان ظریف و زنگنه کاملا نسبت به این موضوع آگاه بودند. به طور مثال آقای زنگنه وقتی در جلسه کمیسیون حضور داشتند گفتند کاملا تابع برنامه های مجلس هستند و مصوبات مجلس را به صورت کامل و دقیق چک خواهند کرد. سخنان آقای زنگنه برای سایر وزرا مانند کلاس درس بود.

وی با اشاره به اینکه ما به وزرای که برنامه می‌دهند انتقاد داریم، گفت: دولت و وزرا مجری قانون هستند و باید مصوبات قانونی مجلس را اجرا و عملی کنند، به همین دلیل وزرای پیشنهادی باید بگویند که قرار است با مصوبات قانونی مجلس چگونه رفتار کنند.به هرصورت تاکنون وضعیت نمایندگان نسبت به وزرا کاملا مثبت بوده است و معتقدم کابینه به طور کامل رای بیاورد.

جعفرزاده همچنین اعلام کرد که مجلس به صورت سه شیفته، جلسات رای اعتماد را برگزار می‌کند.

1
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد
  1. مهدی پورداود گفت:

    درود
    اگر نیک بنگریم، امروزه در کشورهای پیشرفته، قاطبه ی توسعه و نوآوری در همه بخش های کلیدی، حاصل استفاده از نیروهای جوان و نوفکر است.
    خصوصا در زمینه ی ارتباطات و فناوری اطلاعات که نام پیشرفت را به یدک می کشد. حال که یک گزینه ی جوان و خوش فکر برای تصدی این وزارتخانه معرق شده است و جوانان را نسبت به اهمیت دادن به آنها در اداره کشور که اولین ماحصل آن جلوگیری از فرار مغزهاست امیدوار می کند واقعا از انصاف به دور است که با حاشیه سازی های مختلف، این فرصت از دست برود.
    دکتر مهدی پورداود – مدرس محیط زیست و منابع طبیعی دانشگاه

دیدگاهتان را بنویسید