تدریس زبان «بازی تاج و تخت» در دانشگاه!

شاید هواداران کتاب‌های «جورج. آر. آر. مارتین» و سریال «بازی تاج و تخت» هرگز تصور نمی‌کردند روزی یک دانشگاه معتبر، دوره‌ای را برای یادگیری زبان به کار رفته در این آثار ارائه دهد.

 «هافینگتون پست» نوشت: «دوتراکی» یا «های‌والیریان» زبان عجیب و ساختگی است که شخصیت‌های استانی «جورج آر.آر. مارتین» در مجموعه رمان‌های «ترانه یخ و آتش» به آن صحبت می‌کنند و بیشتر مخاطبان از طریق سریال اقتباسی «بازی تاج و تخت» با آن‌ آشنا شده‌اند.

دانشگاه کالیفرنیا در برکلی اعلام کرده به زودی دوره‌ای را برای یادگیری این زبان ابداع‌شده ارائه خواهد کرد. «دیوید جی. پترسون» از اساتید زبانشاسی برکلی این واحد تابستانی را تدریس می‌کند. براساس اعلام این دانشگاه، دوره «زبانشناسی بازی تاج و تخت و هنر ابداع زبان‌» از ۲۲ می تا ۳۰ ژوئن چهار روز در هفته تشکیل می‌شود.

»جورج آر.آر. مارتین» به عنوان نویسنده رمان‌های «ترانه یخ و آتش»، سال ۱۹۹۶ قرارداد نگارش سه‌ جلد از این مجموعه را امضا کرد و حالا که ۲۰ سال از آن زمان گذشته، او همچنان درگیر نگارش هفت‌جلدی پرفروشش است. مجموعه رمان «مارتین» بخش قابل توجهی از شهرت خود را به اقتباس تلویزیونی‌اش که «بازی تاج و تخت» نام دارد،‌ مدیون است.

«دیوید بنیوف» و «دی.بی. وایس» کارگردانان این پروژه تلویزیونی هستند. این سریال روایت‌کننده‌ چندین خط داستانی از مجموعه رمان «ترانه یخ و آتش» است که داستان آن در قلمرو خیالی هفت پادشاهی «وستروس» می‌گذرد. «بازی تخت و تاج» راوی تاریخچه نبرد خشونت‌بار بین خانواده‌های اشرافی در آن سرزمین است که برای به دست آوردن تخت آهنین تلاش می‌کنند.

این مجموعه در سال ۲۰۱۵ برای چهارمین سال پیاپی در صدر فهرست دانلود غیرقانونی سریال‌های تلویزیونی در جهان قرار گرفت و تنها فصل پنجم آن بیش از ۱۴ میلیون بار به صورت غیرقانونی دانلود شده است.

«بازی تاج و تخت» که سال گذشته در ۲۴ بخش نامزد کسب جایزه امی )اسکار تلویزیونی) بود، توانست رکورد ۱۲ جایزه «امی» را برای یک مجموعه تلویزیونی از آن خود کند. جذابیت این مجموعه تلویزیونی آمریکایی‌ تا حدی بوده که علاوه بر جوایز تلویزیونی که نصیب سازندگانش کرده، سیلی از گردشگران را برای دیدن لوکیشن‌های فیلمبرداری‌ این پروژه در ایرلند شمالی ترغیب کرده است.

فصل پنجم این اثر با متوسط هشت میلیون و ۱۱۰ هزار نفر مخاطب، رکورد بیشترین مخاطب این سریال را در آمریکا شکست. فصل ششم این مجموعه در ماه ژوئن به پایان رسید و پخش فصل هفتم آن از ۱۶ جولای ۲۰۱۷ آغاز می‌شود. فصل هشتم و نهایی نیز سال ۲۰۱۸ میلادی در دسترس علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید