احتمال وقوع سیلاب در زاگرس

    کد خبر :80786

کارشناس سازمان هواشناسی از احتمال وقوع سیلاب محلی در منطقه زاگرس مرکزی و جنوبی خبر داد.

به گزارش تسنیم، امین حسین نقشینه اظهار کرد:‌امروز روی استان‌های فارس،‌ جنوب اصفهان،‌شرق استان کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال و بختیاری و ارتفاعات شرقی هرمزگان رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی شده است.

وی تصریح کرد:‌ روی ارتفاعات البرز شرقی و غرب آذربایجان غربی در ساعات بعدازظهر و اوایل شب رگبار و باران روی می‌دهد، ضمن آن‌که در این مناطق احتمال بروز رعد و برق وجود دارد.

وی بیان کرد: اواخر وقت امروز بارش پراکنده در گیلان رخ می‌دهد و فردا با غبور سامانه بارشی از شمال غرب،‌رگبار و باران برای نیمه شمالی آذربایجان‌های شرقی و غربی پیش بینی می‌شود.

وی افزود: در استان‌های فارس، هرمزگان، جنوب استان کرمان،‌ ارتفاعات البرز شرقی (استان‌های گلستان، مازندران و سمنان) رگبار و رعدو برق پیش بینی می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی اظهار کرد:‌ روز پنج‌شنبه نیز برای کردستان، شمال کرمانشاه و زنجام بارش‌هایی به صورت رگبار پراکنده خواهیم داشت.

نقشینه افزود: با توجه به رگبارهای تابستانی احتمال سیلاب‌های محلی در مسیرها وجود دارد که به خصوص عشایر در زاگرس مرکزی و جنوبی باید آمادگی لازم برای مواجهه را داشته باشند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید